فکس اینترنتی چیست؟

استفاده از فکس اینترنتی روز به روز در حال افزایش است و جزو ابزار اصلی بسیاری از مشاغل محسوب می شود. امروزه اغلب کسب و کار ها بدون فکس اینترنتی نمی توانند فعالیت داشته باشند و برای انجام کار های خود به این وسیله احتیاج دارند.

به طور کلی فکس های اینترنتی نسبت به فکس های قدیمی کارایی بهتری دارند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. کار کردن با فکس های قدیمی بسیار مشکل بود و قابلیت اتصال به اینترنت را نداشتند. فکس های قدیمی از سیستم های استاندارد اتصال تلفن استفاده می کردند و افراد به سختی می توانستند پیام های مختلف را رد و بدل کنند.

باتوجه به اینکه امروزه برای ارسال اطلاعات و دیگر فعالیت ها از پیام رسان هایی مانند ایمیل استفاده می شود، اما همچنان فکس های اینترنتی در بسیاری از فعالیت ها کارایی دارند و به منظور ارسال اطلاعات از آنها استفاده می شود. فکس اینترنتی این قابلیت را دارد که تبادل پیام و اطلاعات را از طریق فکس های قدیمی نیز انجام دهد. لازم به ذکر است که فکس اینترنتی از اغلب امکانات روز دنیا برخوردار است و شامل سرور های استاندارد فکس، نرم افزار های هوشمند، مودم و … است. درواقع فکس اینترنتی یک سرویس کامل و به سرور های روز دنیا مجهز شده است و نیازی به نصب نرم افزار های دیگر ندارد.

در فکس اینترنتی پیام و اطلاعات بدون استفاده از خط تلفن یا نرم افزار خاصی به مقصد ارسال می شود ولی برای ارسال پیام بوسیله فکس های قدیمی باید از خطوط تلفن استفاده می شد و تبادل اطلاعات بدون خط تلفن امکان پذیر نبود.

روش کار ارسال پیام در فکس اینترنتی به این صورت است که در ابتدا افراد باید وارد حساب کاربری خود شوند و متن مورد نظر خود را انتخاب می کنند و با زدن گزینه فکس، پیام مربوطه ارسال می شود. به طور کلی عملکرد فکس اینترنتی شبیه به Gmail است و  قابلیت ارسال و دریافت پیام را دارد و در هر شرایطی که به اینترنت متصل شود، ارسال فکس بدون استفاده از سرور خاصی انجام می شود. افرادی که برای تبادل پیام از فکس اینترنتی استفاده می کنند، فقط هزینه ای بابت اشتراک ماهانه پرداخت می کنند و هزینه دیگری برای آنها ندارد.

آشنایی با امکانات و ویژگی های فکس اینترنتی

شاید امروزه استفاده از دستگاه فکس قدیمی شده باشد، اما اغلب مراکز و سازمان های اداری همچنان برای انجام فعالیت های روزمره خود از این دستگاه استفاده می کنند. ویژگی و امکانات منحصر به فردی که دستگاه فکس اینترنتی دارد، باعث شده است که بسیاری از افراد برای تبادل پیام و اطلاعات از این دستگاه استفاده کنند و در ادامه مطلب به قابلیت های فکس اینترنتی نیز می پردازیم.

در فکس اینترنتی تبادل پیام ها به صورت خودکار انجام می شوند و دریافت و ارسال اطلاعات بدون استفاده از نرم افزار خاصی صورت می گیرد. مدیریت تبادل اطلاعات در فکس به صورت یکپارچه و در یک پنل خاص انجام می شود و تمام پیام های دریافتی و ارسال شده به صورت کامل نمایش داده می شوند. خطوط فکس اینترنتی به هیچ عنوان اشغال نمی شوند و این قابلیت را دارند که انبوهی از پیام های مختلف را در هر زمان ممکن تبادل کنند.

از دیگر ویژگی های فکس اینترنتی می توان به این مورد اشاره کرد که امکان ارسال پیام یا اطلاعات به صورت گروهی نیز وجود دارد و لازم نیست اطلاعات به صورت جداگانه و انفرادی ارسال شود. فکس اینترنتی امنیت اطلاعات بالایی دارد، به گونه ای که امکان هک شدن اطلاعات در این دستگاه تقریبا صفر است و کاربران با اطمینان خاطر بیشتری می توانند از دستگاه فکس استفاده کنند. گفتنی است که امنیت اطلاعات gmail و Yahoo به اندازه فکس اینترنتی بالا نیست و امکان هک شدن اطلاعات آنها وجود دارد. همچنین علاوه بر بالا بودن امنیت اطلاعات فکس اینترنتی، امنیت فیزیکی آنها نیز بسیار مطلوب است و تمام تجهیزات روز دنیا در این دستگاه میزبانی می شود.

خرید آنلاین فکس اینترنتی

امروزه خرید اینترنتی در کشورمان بسیار رواج پیدا کرده است و در اغلب موارد دیده شده است که افراد محصولات خود را به شکل آنلاین خریداری می کنند و به طور کلی این روش خرید مزیت های فراوانی برای خریداران دارد.

یکی از مزیت های اصلی خرید آنلاین فکس اینترنتی آن است که افراد هنگام خرید می توانند از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوند و این دستگاه را با قیمت مناسبی نیز تهیه کنند. خریداران برای تهیه دستگاه فکس به صورت آنلاین می توانند به فروشگاه های معتبر اینترنتی مراجعه کنند و محصول مورد نظر خود را سفارش دهند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت مجموعه “دفتر شما” به نشانی www.daftareshoma.com  مراجعه فرمایید.