فواید و طرز تهیه ماسک موی آووکادو

نحوه استفاده از ماسک موی آووکادو, ماسک آووکادو برای ریزش مو, طرز تهیه ماسک آووکادو برای مو

ماسک مو آووکادو

ماسک موی آووکادو برای تقویت موها

استفاده از ماسک مو آووکادو میتواند برای احیای موهای شکننده ، نرم کردن موها و درمان ریزش مو بسیار مفید باشد و موخوره را درمان کند.

در صورتی که موها شما دچار شکستگی و موخوره شده باشند نشان دهنده این است که ساقه موها خشک شده است. استفاده از نرم کننده ها معمولا کاری برای ترمیم مو انجام نمیدهد و فقط ظاهر مو را صاف تر و بهتر نشان میدهد. شما باید از موادی استفاده کنید که بتوانند به ساقه مو نفوذ کرده و از درون موها را ترمیم کنند. یکی از موارد بسیار کاربری که میتواند موهای خشک شما را نرم و درخشان و خوش حالت کند ماسک مو خانگی آووکادو است.

آووکادو یکی از موادی است که به ساقه مو نفوذ میکند و میتواند موهای خشک آسیب دیده شما را ترمیم کند. از سویی دیگر ماسک آووکادو برای ریزش مو خیلی مفید است.

در ادامه مقاله شما را با تهیه انواع ماسک مو خانگی آووکادو و روش مصرف آن ها آشنا میکنیم.

طرز تهیه ماسک آووکادو برای مو, خواص ماسک مو آووکادو, ترمیم مو با ماسک مو آووکادو

 تقویت موها با ماسک موی آووکادو

فواید ماسک آووکادو برای مو

ماسک آووکادو برای مو یکی از قدرتمند ترین روش ها برای درمان خشکی و آسیب دیدگی مو است. البته در این مورد مطالعات علمی کافی وجود ندارد ولی شواهد نشان میدهد که افراد برای داشتن موهایی نرم و ابریشمی از ماسک حاوی اووکادو استفاده میکنند.

آووکادو سرشار از اسیدآمینه های ضروری و اسید چرب امگا3 است که رطوبت را به بافت مو برمیگرداند و باعث آبرسانی طولانی مدت و عمیق موها میشود.

آووکادو دارای ویتامین های E ، A ، D ، B2  ، بتاکاروتن، مس و آهنن است که به تغذیه بهتر مو و پوست سر کمک کرده باعث تقویت رشد سالم موها میشود و از آسیب مو در برابر رادیکال های آزاد جلوگیری میکند که منجر به افزایش طول مدت سالم ماندن مو میشود. وجود بیوتین در آووکادو باعث تحریک بیشتر رشد موها میشود.

خواص ماسک مو آووکادو, ترمیم مو با ماسک مو آووکادو, ماسک مو آووکادو

طرز تهیه ماسک مو آووکادو

طرز تهیه انواع ماسک موی آووکادو

ماسک مو باید حداقل 20 – 30 دقیقه روی موهای خشک بماند و با کلاه حمام یا کلاه رنگ موهایتان را بپوشانید تا بتواند به عمق موها نفوذ کند. پس از این مدت ماسک روی  موهایتان را با آب ولرم بشویید تا ماسک مو از روی موها کاملا تمیز شود سپس یک بار دیگر موها را  با شامپو بشویید و آبکشی کنید و با حوله آبش را بگیرید و سپس اجازه دهید در هوای آزاد کاملا خشک شود. از ماسک موی آووکادو میتوانید هفته ای 1 – 2  بار برای تقویت موها استفاده کنید. برای تهیه ماسک مو با آووکادو باید از آووکادو کاملا رسیده استفاده کنید که بتوانید به خوبی آن را له کنید تا ماسک موی نرم و یکدستی داشته باشید.

ماسک مو آووکادو و روغن نارگیل برای ترمیم موهای آسیب دیده : ترکیب روغن نارگیل و آووکادو میتواند آسیبی که به مو رسیده است را به حداقل برساند.

یک عدد آووکادو رسیده را له کنید با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط نمایید و ساقه و ریشه موها را به این ماسک آغشته کنید. به مدت نیم ساعت موها را با کلاه حمام بوشایند و سپس با آب ولرم و شامپو بشویید و آب موها را با حوله گرفته بگذارید با جریان هوا خشک شود. از این ماسک میتوانید یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک مو آووکادو, ماسک موی آووکادو, ماسک آووکادو

ماسک مو آووکادو برای افزایش رشد مو

ماسک موی آووکادو و عسل و روغن زیتون برای موهای خشک و آسیب دیده : روغن زیتون خاصیت نرم کننده و مرطوب کننده دارد و به رشد موها کمک میکند، عسل هم درخشندگی موها را افزایش میدهد و باعث نرمی موها شده و با نفوذ به عمق ساقه مو شما را از بافت خشن موهایتان خلاص میکند.

یک عدد آووکادو متوسط رسیده را با 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده در صورت تمایل 2 – 3 قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید و موهایتان را به ماسک آغشته کرده با کلاه حمام بپوشانید و به مدت 15 دقیقه با سشوار حرارت دهید و بعد از نیم ساعت موهایتان را با شامپو و آب ولرم بشویید.

ماسک مو آووکادو و آلوئه ورا برای درمان موخوره و ریزش مو : آلوئه ورا دارای آنزیم هایی است که  سلول های مرده پوست سر را از بین میبرد و خاصیت نرم کنندگی طبیعی دارد و میتواند باعث کاهش ریزش مو شود.

برای تهیه ماسک آووکادو برای ریزش مو ، 1 آووکادو متوسط رسیده را با 2 قاشق غذاخوری عسل و ژل آلوئه ورا و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو و 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی موها بگذارید بماند. از این ماسک میتوانید هر دو هفته یک بار استفاده کنید.

ماسک مو آووکادو و مایونز برای افزایش رشد مو : این ماسک مو علاوه بر تحریک رشد موها باعث کاهش آسیب های مو میشود.

1 فنجان سس مایونز را با نصف یک آووکادو رسیده مخلوط  کنید و به مدت 20 دقیقه روی موها بگذارید بماند.

ماسک مو آووکادو و ماست برای ترمیم و تغذیه موهای خشک و آسیب دیده : 1 فنجان ماست را با نصف آووکادو ، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده به مدت 20 دقیقه روی موها قرار دهید و سپس بشویید.

نحوه استفاده از ماسک موی آووکادو, ماسک آووکادو برای ریزش مو, طرز تهیه ماسک آووکادو برای مو

ماسک مو آووکادو برای درمان خشکی مو

ماسک مو آووکادو و تخم مرغ برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها : 1 عدد آووکادو رسیده را با 1 عدد زرده تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت روی موها بگذارید بماند.

ماسک آووکادو و موز برای صاف و درخشان کردن موها : برای تهیه ماسک آووکادو و موز، 1 عدد آووکادو و 1 عدد موز رسیده را کاملا له کنید و روی موها بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

ماسک آووکادو و بلغور جو دوسر برای درمان خشکی و خارش پوست سر : نصف فنجان بلغور جو دوسر را بپزید و بعد از خنک شدن با نصف آووکادو مخلوط نموده کاملا له کنید و روی پوست سر بگذارید به مدت نیم ساعت بماند و سپس بشویید.

ماسک مو آووکادو و روغن بادام برای تقویت موهای رنگ شده : روغن بادام با داشتن ویتامین A و E یک روغن عالی برای موهای رنگ شده است. ترکیب این دو میتواند یک گزینه عالی برای ماسک موهای رنگ شده باشد.

1 عدد آووکادو له شده را با 1 قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت روی موها بگذارید.

ماسک مو آووکادو, ماسک موی آووکادو, ماسک آووکادو

ماسک مو آووکادو آبرسان و تغذیه کننده

ماسک مو آبرسان و تغذیه کننده آووکادو و روغن جوجوبا : یک عدد آووکادو رسیده را کاملا له کنید و با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری شیر نارگیل و 1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا مخلوط نموده به مدت نیم ساعت روی موها قرار دهید.

ماسک مو آووکادو و جوش شیرین برای درمان موخوره : این ماسک مو در واقع هم شامپو محسوب میشود هم کاندیشنر، جوش شیرین خاصیت پاک کنندگی دارد بنابراین نیازی نیست بعد از استفاده از این ماسک برای شستشوی مو از شامپو استفاده کنید.

1 عدد آووکادو را له کرده با یک چهارم لیوان آب ولرم مخلوط نمایید سپس 3 قاشق چایخوری جوش شیرین اصافه نموده هم بزنید یکدست شود این ماسک را روی پوست سر بزنید و حدود 3 – 4 دقیقه به آرامی ماساژ دهید و سپس با آب ولرم موهایتان را بشویید.

ماسک مو آووکادو وشیر برای ترمیم موهای آسیب دیده : این ماسک مو میتواند مانند یک کاندیشنر طبیعی موهای شما را لطیف و درخشان کند و ناخالصی هایی که از محصولات شیمیایی روی موهایتان باقی مانده را پاکسازی کند.

یک عدد آووکادو را له کرده با یک فنجان شیر مخلوط کنید و 1 – 2 قاشق چایخوی روغن بادام به آن بیفزایید. حدود نیم ساعت اجازه دهید این ماسک روی موهایتان بماند.

 

منبع: بیتوته