عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما چارتر

اگر انواع بلیط هواپیما را بشناسید حتماً اسم چارتر به گوشتان خورده است. با این حال باید برای کسانی که با این نوع بلیط آشنایی ندارند، شرح دهیم که بلیط هواپیما چارتر در واقع بلیطی است که از قبل توسط چارترکننده آن خریداری شده است. در نتیجه مسافری که بخواهد برای سفر خود یک بلیط هواپیما چارتر بخرد در حقیقت آن را از چارترکننده آن خریداری می‌کند. بر این اساس قیمت این نوع بلیط هواپیما توسط چارترکننده آن تعیین می‌شود و به همین دلیل است که تعرفه بلیط هواپیما چارتر از بلیط سیستمی هواپیما متفاوت است. با این حال چارتر کننده، تنها عامل تاثیرگذار بر روی قیمت این نوع از بلیط های هواپیما نیست و عوامل دیگری نیز در این امر دخیل هستند. به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه این مطلب با عنوان ” عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما چارتر ” به بررسی برخی از آنها بپردازیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

فصل سفر

شاید مهمترین عاملی که بر روی قیمت بلیط هواپیما چارتر تاثیر می‌گذارد زمان سفر است. همانطور که می‌دانید برخی از مقاصد در برخی از فصول سال پر طرفدارتر هستند و مسافران بیشتری با خرید بلیط هواپیما راهی آنها می‌شوند. در این زمان اغلب، بلیط های سیستمی زود به فروش می‌رسند و مسافران دیگر یا باید برای رسیدن به مقصد خود به خرید بلیط قطار یا اتوبوس اقدام نمایند و یا با خرید بلیط چارتر آماده سفر شوند. در چنین شرایطی که تقاضای سفر به شهر مقصد زیاد است قیمت بلیط های چارتر اغلب افزایش می‌یابد و چارترکننده بیشترین سود را از فروش بلیط های خود می‌برد.

استقبال مسافران از مقصد

گاهی برخی از مقاصد گردشگری با استقبال فراوان مسافران مواجه می‌شوند. مثلاً در ایام برگزاری جشنواره تابستانی کیش مسافران زیادی خواهان خرید بلیط هواپیما کیش هستند. این امر موجب می‌شود تا چارترکنندگان زیادی در این ایام بلیط کیش را با قیمت های مختلفی به مسافران عرضه کنند که البته همین امر نیز موجب رقابت این شرکت ها با هم می‌شوند. در نهایت مسافری که قصد سفر به کیش را دارد با گزینه های متعددی برای انتخاب مواجه می‌گردد و می‌تواند بسته به بودجه سفر خود بهترین بلیط هواپیما کیش را خریداری نماید.

سیاست چارتر کننده

همانطور که می‌دانید بلیط هواپیما چارتر برای مقاصد متفاوتی به فروش می‌رسد که جزئیات آن را می‌توانید در این مقاله با عنوان (https://ghasedak24.com/article/278/در-چه-پروازهایی-باید-از-بلیط-چارتر-استفاده-کنیم؟ ) مطالعه نمایید. این امر موجب می‌شود تا بلیط هواپیما چارتر برای سفر به بسیاری از مقاصد داخلی و خارجی در دسترس باشد. اما اینکه چارترکننده تصمیم بگیرد برای چه مقصدی و در چه فصلی از سال بلیط های خود را به مسافران ارائه کند تا اندازه زیادی به سیاست های او مرتبط است. با این حال این سیاست ها اگر مبنی بر ارائه بلیط با تعداد بالا باشد معمولاً موجب کاهش قیمت بلیط هواپیما می‌شود و در سایر موارد نیز ممکن است منجر به افزایش قیمت این نوع از بلیط ها شود.

مدت زمان باقی مانده تا پرواز

مهمترین عاملی که در کنار عوامل بالا می‌تواند تمامی محاسبات را بر هم بریزد و موجب ریزش یکباره قیمت بلیط های چارتر شود مدت زمان باقی مانده تا پرواز است. به طور کلی هرچه بیشتر به زمان پرواز نزدیک می شویم بهای بلیط چارتر ارزان می شود تا زودتر به فروش برسد. دلیل این موضوع آن است که چارترکننده بیم آن دارد که ممکن است همه ظرفیت اجاره شده پر نشود اما در صورتی که احساس کند تقاضا برای آن بلیط چارتر و پروازهای چارتری زیاد است و در واقع مسافرت زیادی قرار است در آن زمان انجام شود ممکن است قیمت بلیط خود را افزایش دهد.

فراموش نکنید که ارزان شدن نرخ بلیط هواپیما و انجام مسافرت توسط شما یک معامله برد – برد است چراکه چارتر کننده توانسته صندلی خود را بفروشد و شما هم توانسته اید با قیمت مناسب خرید بلیط چارتر خود را انجام داده و به مسافرت بروید. در گذشته آژانسهای مسافرتی از شیوه های دیگری مانند پیامک، ایمیل و … مسافران را از وجود بلیط های چارتر ارزان قیمت آگاه می کردند اما امروزه با به وجود آمدن سایتهای مختلف فروش بلیط هواپیما چارتر مثل قاصدک 24 می توانید خودتان به طور آزاد در جریان کلیه بلیط ها و قیمتها قرار بگیرید، آنها را مقایسه نموده و در نهایت بلیط مورد نظر خود را خریداری نمایید.

در پایان یادآور می‌شویم که علاوه بر بلیط چارتر می‌توانید انواع بلیط اتوبوس و قطار مورد نیاز خود را نیز از قاصدک 24 خریداری نمایید. البته این مجموعه به عنوان یک سامانه جامع گردشگری امکان خرید آنلاین خدمات دیگری نظیر تور و بیمه مسافرتی را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. همچنین مسافران محترم می‌توانند با رزرو هتل به صورت آنلاین از طریق سایت قاصدک 24 در ایام مسافرات خود، اقامتگاه مناسبی را نیز در سراسر کشور تهیه نمایند. نا گفته نماند که قاصدک 24 به منظور دسترسی ساده تر مخاطبان خود به کلیه این خدمات نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 را نیز در کافه بازار ارائه کرده است. بر این اساس کاربران محترم می‌توانند با دانلود و نصب این برنامه بر روی تلفن های همراه هوشمند خود در زمان کمتری به خدمات گردشگری مورد نیازشان دست یافته و آنها را به ساده ترین شکل ممکن خریداری نمایند.