سفری متفاوت به شهر زیبای تبریز

شهر تبریز که به شهر بدون گدا معروف است، بعنوان مرکز استان آذربایجان شرقی، یکی از مسافرپذیرترین شهرهای شمالی ایران است و جاذبه­های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. بعنوان مثال بازار سنتی تبریز، یکی از این جاذبه­های گردشگری این شهر است که در واقع بزرگترین بازار سرپوشیده جهان می­باشد. مسجد کبود و مسجد جامع تبریز، دو تا از دیگر جاذبه­های گردشگری و تاریخی معروف این شهر هستند. یکی دیگر از آثار دیدنی و البته فرهنگی ادبی این شهر، مقبره الشعرا می­باشد که تعداد زیادی از شاعران معروف ایرانی، اینجا آرام گرفته­اند. حال ما می­خواهیم در این مقاله، تعدادی از جاذبه­های گردشگری طبیعت تبریز را به شما معرفی کنیم تا هر زمان خواستید به این شهر سفر کنید، به راحتی با خرید بلیت هواپیما و اقامت در این شهر، از این جاذبه ها دیدن کنید.

جنگل ارسباران

جنگل­های ارسباران یکی از بکرترین و زیباترین جنگل­های ایران است که با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت، در مرز بین ایران و آذربایجان و ارمنستان واقع شده است. دمای هوای این منطقه بسیار خنک است و اگر تابستان به اینجا سری بزنید، می­بایست حسابی خودتان را بپوشانید. این جنگل­ها در شمال آذربایجان شرقی واقع شده است و اگر تمایل داشته باشید به اینجا سفری داشته باشید، می­بایست در ابتدا خود را به تبریز برسانید. از شهر تبریز تا جنگل­های ارسباران حدود ۲۴۰ کیلومتر راه است. پس بهتر است صبح زود راه بیافتید تا بتوانید تا سر شب به تبریز برگردید.

روستای تاریخی کندوان

این روستای شگفت­انگیز فاصله زیادی با تبریز ندارد و می­توانید خود را ظرف ۱ ساعت از تبریز به اینجا برسانید. این روستای صخره­ای، یکی از عجیب­ترین روستاهای صخره­ای در جهان است، زیرا در نمونه­های مشابهی که در کشور ترکیه و آمریکا وجود دارد، دیگر زندگی جریان ندارد، اما در این روستا، همچنان مردمانی زندگی می­کنند. جالب است بدانید که خانه­های این روستا در دل صخره­های کوه ساخته شده­اند. بهترین زمان برای سفر به این روستا، فصل تابستان می­باشد. زیرا در فصول دیگر اینجا معمولا هوای بسیار سردی دارد.

خرید بلیط هواپیما تبریز

هر زمان که خواستید به شهر تبریز سفر کنید و از زیبایی­های طبیعی و تاریخی آن لذت ببرید، اسنپ تریپ با ارائه ارزانترین بلیط هواپیما در خدمت شماست. کافیست سری به سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ بزنید و شهر مقصد خود را وارد نمایید و با تعیین تاریخ سفر، بلیط­های مختلفی که اسنپ تریپ به شما پیشنهاد می­دهد را مقایسه کرده و در نهایت بر اساس بودجه مد نظر خود، ایرلاین و دیگر شرایط، بلیط خود را خریداری کنید. مثلا اگر ساکن شهر اهواز هستید و می­خواهید به تبریز سفر کنید، می­بایست در قسمت مبدا، شهر اهواز را جستجو کرده و انتخاب کنید و در قسمت مقصد نیز تبریز را تعیین کنید. سپس می­توانید براحتی بلیط هواپیما اهواز تبریز را در کمترین زمان و با بهترین قیمت خریداری کنید.