دیدنی ترین جاذبه های مالزی که نباید فرصت دیدنشان را از دست داد

کشور مدرن و پیشرفته مالزی امروزه به یکی از دیدنی‌ترین کشورها در منطقه آسیای جنوب ‌شرقی تبدیل شده است و سالانه پذیرای میلیونها مسافر از سراسر دنیاست . در این میان پایتخت این کشور یعنی شهر کوالالامپور یکی از قطب های گردشگری در مالزی است و بیشترین جمعیت توریست را در خود جای میدهد. مادر شهر کوالالامپور، بزرگترین شهر و البته پایتخت این کشور است و با حفظ طبیعت سرسبز و شگفت انگیز خود بافتی مدرن و پیشرفته دارد . کوالالامپور تلفیقی از فرهنگ، سنت های تاریخی است که همراه با شهرنشینی مدرن دوگانگی و تضادی زیبا را به تصویر می کشد . در سراسر این شهر آسمان خراشهای سر به فلک کشیده را خواهید دید که نمادی از معماری مدرن مالزی است .

امکانات رفاهی و تفریحی در این شهر بقدری پیشرفته است که از این لحاظ میتوان آن را با شهرهای اروپایی مقایس نمود . در ادامه این مطلب شما را با بری از جاذبه های دیدنی و منحصر بفرد در این شهر آشنا خواهیم نمود . پس با ما همراه باشید:

برج‌های دوقلوی پتروناس  (Petronas Twin Towers)

به گزارش سفر باتو برج‌ های سربه فلک کشیده پتروناس، بی شک جزو اولین جاذبه‌ هایی دیدنی در این شهر هستند که هر گردشگری را به سمت خود می کشاند. این آسمان خراش دوقلو دارای چهارصد و پنجاه و دو متر ارتفاع است و بلندترین برج ‌های دوقلو در جهان است ، پتروناس نماد کوالالامپور مدرن است و با وجود هشتاد و هشت طبقه از هر نقطه از شهر قابل رویت است . هر دو برج توسط «مرکز خرید سوریا» در طبقه پایین آن تعبیه شده به یکدیگر متصل می‌ گردند. همچنین پلی در ارتفاع یکصد و هفتاد و پنج متری قرار دارد که محل اتصال این دو برج است و بلندترین پل دو طبقه دنیا محسوب می ‌شود. این پل طبقات ۴۱ و ۴۲ این برج ها را به هم متصل می‌ نماید . تماشای از این برج به هنگام تاریکی هوا جلوه ای بسیار زیبا و دیدنی دارد زیرا تمامی نمای آن با نور پردازیهای هنرمندانه خیره کننده خواهد بود و هر بیننده‌ای را مجذوب می نماید .

موزه ملی مالزی

موزه ملی مالزی که آن را «موزه نگارا» نیز می نامند یکی دیگر از مکان های دیدی در این شهر است . این موزه از چهار گالری تشکیل شده است که دو گالری آن در طبقه همکف و دو گالری دیگر آن در طبقه اول واقع شده‌ است . در این موزه آثار منحصر بفردی از دوران مختلف همچون پارینه‌ سنگی، عصر ‌آهن و عصر برنز در معرض نمایش قرار داده شده است . همچنین معماری ساختمان موزه و تزیینات به کار رفته در داخل بنای آن بسیار زیبا و چشمگیر است.

برج کی ال کوالالامپور

برج مخابراتی کی ال  در تور مالزی که از لحاظ ظاهری تا حدودی شبیه به برج میلاد است در اطراف برج‌های دوقلوی پتروناس قرار دارد و یکی دیگر  از مکان های دیدنی در شهر کوالالامپور است. برج کی ال دارای چهارصد و بیست و یک متر ارتفاع است ، و چهارمین برج بلند دنیا بشمار می آید و امکان بالا رفتن از آن و تماشای چشم ‌انداز بی ‌نظیری شهر برای گردشگران در تمامی ساعات شبانه روز وجود دارد  .

بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

بوکیت بینتانگ یکی از معروف‌ ترین خیابان‌ های شهر کوالالامپور است که اغلب هتل‌ها، رستوران‌های بین‌المللی و مراکز خرید مدرن، در حوالی همین خیابان واقع شده اند و به همین دلیل پاتوق اکثر گردشگران همین خیابان شلوغ و پر زرق و برق است . در تمامی طول این خیابان فروشگاههای متنوعی را خواهید دید که محل مناسبی برای خرید سوغاتی هستند و البته کافه و رستورانهای متنوع در این جا محل مناسبی برای گذران عصری دل انگیز است . این خیابان در هر ساعت از شبانه‌روز زنده و پویا است و بهترین زمان برای بازدید از آن به هنگام تاریکی هوا است.

بازار مرکزی کوالالامپور

بازار مرکزی این شهر محل مناسبی برای گشت و گذار و خرید سوغاتی است زیرا انواع صنایع دستی را با قیمت هایی نه چندان گزاف در این بازار خواهید یافت . همچنین این بازار محل مناسبی برای آشنایی با فرهنگ، هنر و سبک زندگی مردمان این کشور است . این بازار در قدیم محل عرضه انواع میوه و سبزیجات و اکنون علاوه بر این صنایع‌ دستی و کارهای هنری و همچنین خوراکیهای محلی در آن عرضه می گردد.

غارهای باتو (Batu Caves)

غارهای باتو که به غار میمون‌ها نیز مشهور شده است، یکی از اماکن مقدس هندوها است و مردمان شهر اغلب برای زیارت و دعا کردن راهی این منطقه می گردند و البته سالانه میلیون ها گردشگر به دنبال کشف و لذت از زیباییهای آن راهی این منطقه اسرار آمیز می شوند . برای بازدید از این غار می بایست از پله ‌های فراوانی بالا بروید و البته در طول مسیر شاهد مناظری بسیار زیبا خواهید بود همچنین احتمالا میمون های بازیگوش نیز به استقبال تان می آیند که بهتر است با موزه یا بادام زمینی از آنها پذیرایی کنید . مجسمه بزرگی از هندو و چند معبد کوچک در جوار این غارها وجود دارد که تماشای هر یک از آنها بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود. درون غارها مملو از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و تندیس‌هایی از هندو است .