در هنگام خرید شوفاژ برقی چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

یکی از وسایل گرمایشی مناسب جهت گرم کردن محیط خانه در فصل سرد زمستان، شوفاژ برقی می باشد. این وسیله از محصولات پرکاربرد در منازل کوچک به منظور تأمین گرمایش مورد نیاز در ماه های سرد سال به شمار می رود. به هنگام خرید این وسیله بایستی اقدام به رعایت یکسری نکات مهم همانند خرید سایر لوازم خانگی نمایید.

معرفی شوفاژ برقی و کاربردهای آن

شوفاژ برقی ، رادیاتور پنلی، هیتر و بخاری برقی از جمله وسایل گرمایشی پرکاربردی هستند که در فصل سرد سال به کار می رود. در حال حاضر، تولید و عرضه انواع مختلف شوفاژ های برقی صورت می گیرد. ولی با توجه به اینکه این دستگاه از تنوع بالایی برخوردار است، از این رو، انتخاب یک گزینه مناسب کار سختی به نظر می رسد. هدف ما از نگارش این مقاله، ارائه نکات کلیدی در رابطه با انتخاب یک شوفاژ برقی می باشد، تا اینکه بتوانید پس از مطالعه آن، اقدام به انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه در این زمینه نمایید. بنابراین، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

راهنمای خرید شوفاژ برقی

در هنگام خرید شوفاژ برقی چه مواردی را در نظر بگیریم ؟

هم اکنون در بازار، انواع مختلفی از شوفاژ برقی در دسترس است، از این رو تصور شما این است که انتخاب شوفاژ مناسب کار راحتی است، اما اینگونه نیست. برخی از نکاتی که باید جهت خرید شوفاژ برقی در نظر بگیرید، در زیر آمده است:
جنس متریال به کار رفته در بدنه محصول را می توان نخستین نکته ای دانست که باید پیش از خرید شوفاژ برقی مد نظر قرار دهید. فلز آلومینیوم در ساخت بدنه این رادیاتورها به کار رفته که در کل از مزیت های مهمی برخوردار هستند. نسبت به فلزات دیگر، آلومینیوم دارای قیمت کمتری می باشد، و همین مسئله یکی از مزایای آن محسوب می گردد. همچنین شوفاژ های برقی نسبت به رادیاتور پنلی قیمت بیشتری دارند.

انتقال حرارت خوب، از دیگر مزایای این فلز در مقایسه با سایر فلزات است. مناسب ترین گزینه پس از فلزات گرانبها از لحاظ انتقال حرارت، آلومینیوم می باشد. از نکات قابل توجه دیگر که بایستی در تهیه شوفاژ برقی به آن توجه نمود، قدرت گرمایش آن است. که باید اقدام به خرید بهترین و مناسب ترین رادیاتور برای محیط مورد نظر خود از لحاظ توان گرمایشی نمایید. قابل توجه است که ارتباط مستقیمی بین میزان مصرف برق و توان گرمایشی وجود دارد. به گونه ای که مصرف برق با افزایش قدرت گرمایشی بالا می رود و عکس این مطلب نیز صادق است. در صورتی که فضای شما کوچک است، بهتر است از بخاری برقی استفاده نمایید.

تعداد مناسب پره های رادیاتور

یک نکته مهم که هنگام خریدن شوفاژ برقی باید به آن دقت نمایید، تعداد پره های رادیاتور است. در واقع بین قسمتی که باید از رادیاتور استفاده شود و تعداد پره های آن ارتباط مستقیم وجود دارد. بنابراین برای فضاهای بزرگتر از رادیاتور با پره بیشتر و در محیط های کوچک از رادیاتور با تعداد پره های کمتر استفاده می شود.

بهترین شوفاژ برقی

نکات اساسی در رابطه با خریداری شوفاژ برقی

• دقت کنید که لوازم جانبی مناسب از قبیل دستگیره، چرخ، سیستم ضد انجماد و محفظه برای جمع کردن سیم که جهت سهولت در استفاده و حمل و نقل آن می باشد، در تهیه یک شوفاژ برقی بسیار حائز اهمیت است.

• یک ویژگی مهم که در دستگاه موجب کنترل بهتر گرما می‌ گردد، ترموستات ایمنی است. زیرا اگر دما افزایش یابد، فرآیند داخلی آن را تنظیم می نماید.

• یکی دیگر از موارد مهم که باید در هنگام خرید شوفاژ برقی به آن توجه نمود، سیستم خاموش شدن اتوماتیک است. این ویژگی سبب می شود که در صورت بروز مشکل، برق سیستم سریع قطع گردد. بنابراین از دستگاه در مقابل حوادث محافظت به عمل می ‌آورد.

• مبلغ مورد نیاز جهت خرید شوفاژ برقی بستگی به یک سری ویژگی ‌ها و شرایط ایمنی دارد که قبل از انتخاب دستگاه باید به آن دقت نمایید. بر این اساس، می ‌توانید بهترین گزینه را از لحاظ امکانات و همچنین قیمت برای خود تهیه کنید. ناگفته نماند که اگر به علت محدودیت بودجه می ‌خواهید بخاری برقی دست دوم بخرید، حتما از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

برند های معروف شوفاژ برقی

انواع مختلف شوفاژ برقی ایرانی و خارجی خوب و با کیفیت با مارک های معتبر و معروف شامل بوتان، ایران رادیاتور، بوش، پارس خزر، نوا، آدیسان، مدیا، تیوولی، بیم، بلانزو، فلر، بلک اند دکر، دلونگی، آلونی و پارس می باشد که شما با توجه به بودجه مورد نظر و نیاز خود می توانید مناسب ترین مورد را خریداری نمایید.