دختری که کامل یخ زده بود به طرز شگفت انگیزی زنده شد!

اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

دختر ۱۹ ساله‌ای که در برف و سرما کاملا یخ زده بود، به طرز عجیب و معجزه آسایی زنده شد و حالا صحیح و سالم در کنار خانواده اش زندگی می‌کند.

به گزارش برنا،”جین هیلیارد” یک دختر ۱۹ ساله که در لابلای برف‌ها در مینسوتا به شکل کاملاً یخ زده پیدا شد. شخصی که او را لابلای برف‌ها پیدا کرد، به امید زنده ماندنش، او را به نزدیک‌ترین بیمارستان آن محل برد.

جالب است بدانید که “جین” به طرز شگفت انگیزی زنده ماند و توانست دوباره به زندگی برگردد، داستان خواندنی زنده ماندن این دختر یخ زده را در ادامه‌ی این بخش از سرگرمی خواهید خواند.

“جین” در تاریخ ۲۰ دسامبر سال ۱۹۸۰ در حال رانندگی برای برگشت به سمت خانه بود؛ دقیقا شبی که مدت زمان طولانی را با دوستانش سپری کرده بود. ماشین او مدام روی جاده یخی لیز می‌خورد و در نهایت کنترل ماشین را از دست داد.

خوشبختانه او از این تصادف آسیبی ندید، اما ماشین را کمی از جاده منحرف کرد و متوقف شد، زیرا دیگر نمی‌توانست به مسیرش ادامه دهد. از آنجایی که دما زیر صفر درجه بود و باد‌های بسیار سختی می‌وزید، او دیگر قادر به ادامه مسیر نبود.

“جین” مردی به نام “والی نلسون” را می‌شناخت که در پایین همان جاده زندگی می‌کرد. سپس سعی کرد پیاده به سمت خانه او برود که تقریباً ۳ کیلومتر از آنجا فاصله داشت. دمای هوا در آن شب منفی ۲۲ درجه سانتیگراد بود.

“جین” هم پوتین‌های بلندی پوشیده بود. او به دلیل همین آب و هوای سرد به شدت ناامید شد و دیگر نمی‌توانست این مسیر طولانی را تحمل کند. بعد از این که این ۳ کیلومتر را پیاده روی کرد، خانه دوستش را لابلای درختان دید.

بدن “جین” به شدت کم آب شده بود و ناگهان در مسیر غش کرد. این اتفاق ساعت یک نصف شب رخ داد بنابراین هیچ کس در خیابان نبود تا به او کمک کند. تقریباً حدود ۶ ساعت بود که او بیهوش روی زمین افتاده بود و لا به لای برف‌ها گیر کرده بود. او می‌دانست که زنده است، اما هیچ انرژی برای درخواست کمک هم در او باقی نمانده بود.

صبح روز بعد ساعت ۷ صبح، “والی نیلسون” از خانه بیرون آمد و متوجه شد که دوستش روی چمن یخ زده روبروی خانه او افتاده است. سپس علائم حیاتی او را بررسی کرد. از آن جایی که صورت “جین” اصلا نرمال و طبیعی نبود، دوستش فکر کرد که او جان خودش را از دست داده است.

وضعیت جدی و وخیم “جین”

“والی”؛ “جین” را از روی زمین بلند کرد و او را داخل ماشینش گذاشت و به سمت بیمارستان حرکت کرد. با وجود اینکه این دختر هیچ علائم ظاهری از زنده ماندن را نشان نمی‌داد، اما “نلسون” باز هم آخرین تلاش را برای نجات دوستش انجام داد.

زمانی که پزشکان او را دیدند، هیچ ایده‌ای برای نجات دادن او نداشتند. آن‌ها مطمئن بودند که قرار گرفتن در معرض سرمای بسیار شدید، باعث آسیب مغزی او شده است. صورت “جین” خاکستری شده بود و چشمانش ثابت باقی مانده بود و هیچ واکنشی به نور نشان نمی‌داد. ضربان نبض او بسیار کند بود و تقریباً ۱۲ تپش در هر دقیقه داشت.

پزشکان هیچ امیدی برای زنده ماندن او نداشتند. از آن جایی که پوستش هم به شدت سفت شده بود، به همین دلیل نمی‌توانستند سرنگ مخصوص را برای تزریق وارد پوستش کنند.

دمای بدن او به شدت پایین بود؛ به حدی که نمی‌توانستند یک دماسنج را داخل بدنش قرار دهند در نتیجه آن‌ها تشخیص دادند که این دختر جان خودش را از دست داده است، هرچند که او را داخل یک پتوی الکتریکی پیچیده بودند تا بدنش را گرم نگه دارند.

ریکاوری بعد از یخ زدن دختر جوان

خانواده “جین هیلیارد” دست به دعا برداشتند و منتظر معجزه بودند. دو ساعت بعد یعنی در اواسط صبح، “جین” تشنج بسیار سختی کرد و هوشیاری اش دوباره برگشت. مادر او با شنیدن این خبر با عجله به بیمارستان رفت، دستان دخترش را گرفت و نامش را صدا زد.

بعد از مدتی این دختر صدا‌هایی از دهانش ایجاد کرد و درخواست آب کرد. پزشکان و حتی مادرش از این اتفاق به شدت شوکه شده بودند. “جین” در انتهای روز قادر بود که دستانش را تکان دهد. سه روز بعد حتی روی پاهایش ایستاد و پزشکان شاهد پیشرفت بهبودی او بعد از این اتفاق بودند.

البته پزشکان نگران او بودند و تا ۶ روز او را در آی سیو نگه داشتند و از پتوی گرم کننده الکتریکی برایش استفاده می‌کردند، اما بعد از این ۶ روز، “جین” به ریکاوری کامل رسید. بعد از ۴۹ روز آزمایش پی در پی، “جین” بدون هیچ گونه آسیب دیدگی به مغز یا بدن از بیمارستان مرخص شد.

“جین” هم اکنون ازدواج کرده و صاحب سه فرزند است و در کمبریج زندگی می‌کند. او در مصاحبه اخیرش اعلام کرد که دعا‌های خانواده و همچنین تلاش پرستاران و پزشکان باعث زنده ماندن او بعد از این اتفاق شده است.