تمرینات فول بادی

گر خواهان استفاده حداکثری از زمان سپری شده در باشگاه و دیدن نتایج شفاف و قابل توجه هستید، پس انتخاب یک برنامه تمرینی عضله سازی مناسب مهم می‌باشد. برخی‌ افراد بدون اینکه واقعا فکر کنند که در باشگاه به دنبال چه چیزی هستند، سریعا اولین برنامه ای که به چشم‌شان خورد را انتخاب میکنند.
هر برنامه تمرینی ای دارای مزایا و معایب خود می‌باشد، بنابراین در نظر داشتن ویژگی‌های هر سبک تمرینی میتواند تصمیم گیری را برای شما تا حد زیادی آسان و شفاف کند. در ادامه مزیت‌های سیستم تمرینی فول بادی برای شما ذکر خواهد شد.

۱ . صرف زمان کمتر در باشگاه

اولین مزیت استفاده از تمرین فول بادی این است که انجام آنها در باشگاه زمان بسیار کمتری را میگیرند. اگر فردی هستید که هر روز باید با یک مشغله سر و کله بزنید، پس برایتان سخت می‌باشد که بتوانید یک برنامه تمرینی ۵ روزه را در زندگی‌ خود جای دهید.
از آنجایی که تمرینات فول بادی را میتوان تنها در ۲ یا ۳ روز از هفته انجام داد، این امر شما را قادر میسازد تا زمان بیشتری را صرف دیگر مشغله‌های زندگی‌ خود کنید.
بسته به نوع ساختار تمرین فول بادی شما، ممکن است متوجه شوید که هر جلسه تمرینی کمی‌ بیشتر از حالت معمول طول خواهد کشید، اما هنگامی که مجموع زمان صرف شده در هفته را مدنظر قرار دهید، همچنان خواهید دید که زمان بسیار بیشتری را نسبت به دیگر سیستم‌های تمرینی صرفه جویی کرده‌اید.

تمرین بدنسازی

۲ . بهبود ریکاوری عضلات

دومین مزیت تمرینات فول بادی بهبود ریکاوری عضلات می‌باشد. یکی‌ از دلایلی که افراد پیشرفت کافی‌ را ندارند، صرفا به خاطر این است که عضلات آنها از یک جلسه به جلسه دیگر به خوبی‌ ریکاوری نمیشوند.
برخی‌ افراد توانایی ریکاوری کافی‌ از تمرینات پشت سر هم را ندارند، بنابراین برای این افراد تمرینات فول بادی بسیار عالی‌ می‌باشد. بین هر جلسه از تمرینات فول بادی شما حداقل یک روز استراحت خواهید داشت، بنابراین عضلات شما بیشترین زمان ممکن برای ریکاوری مطلوب را در اختیار خواهند داشت.

۳ . آزادی عمل بیشتر در انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های اضافه

از آنجایی که برای انجام تمرینات فول بادی شما تنها ۲ یا ۳ روز در هفته نیازمند حضور در باشگاه هستید، پس این امر باعث میشود تا شما زمان بیشتری را برای انجام دیگر فعالیت‌ها داشته باشید.
اگر در حال حاضر یا به قصد بهبود سلامت و یا برای انجام دوی استقامت، تمرینات هوازی را انجام میدهید، پس استفاده از سیستم فول بادی، ۴ یا ۵ روز در هفته را در اختیارتان قرار میدهد تا به انجام چنین فعالیت هایی بپردازید.
اما همچنان باید حواس تان به میزان ریکاوری بدن باشد، زیرا هر نوع ورزشی به هر حال روی بدن استرس وارد می‌کند. اما به هر حال با سیستم فول بادی مجبور نخواهید بود که در روز دو جلسه (با وزنه و هوازی) تمرین انجام دهید، در صورتی‌ که اگر از سیستم‌های تمرینی با جلسات بیشتر استفاده کنید، این اتفاق رخ خواهد داد.

۴ . افزایش سطح بیشتر تستوسترون

هنگامی که بحث بر سر عضله سازی باشد، مقدار تستوسترونی که در بدنتان جریان دارد، واقعا میتواند تفاوت قابل توجهی‌ را رقم بزند. هرچه تستوسترون بیشتری در بدن خود داشته باشید، سریع تر میتوانید عضله سازی کنید.
در مبحث تاثیر گذاری روی سطح تستوسترون در تمرینات مقاومتی، حرکاتی که بتوانند عضلات زیادی را در بدن به کار گیرند و بیشترین فیبر‌های ماهیچه ای را فعال کنند، باعث آزاد سازی بیشترین مقدار تستوسترون نیز میشوند.
از آنجایی که در تمرینات فول بادی از حرکات چند مفصلی برای کار کردن روی تمام گروه‌های عضلانی به خوبی‌ استفاده میشود، پس این سیستم تمرینی برای رسیدن به چنین هدفی‌ ایده آل می‌باشد. مخصوصا حرکات پا در این زمینه مشهور هستند، و در تمرینات فول بادی شما در هر جلسه حداقل یک حرکت پا انجام خواهید داد.

تمرین فول بادی

۵ . ایجاد آسان تر تغییرات

به منظور پیشگیری از عدم پیشرفت در تمرینات، مهم است که به طور مستمر متغیرهایی را در تمرینات خود دستکاری کنید. این تغییر میتواند در حرکات تمرینی، تعداد کل تکرار‌های انجام شده، زاویه ای که حرکت را انجام میدهید و … باشد.
هنگامی که شما از سیستم تمرینی اسپلیت استفاده می‌کنید، در هر جلسه میبایست حرکات بیشتری را انجام دهید، بنابراین در این حالت اضافه کردن حرکات جدید به جلسات تمرینی برای ایجاد تغییر، میتواند کمی‌ سخت تر باشد.
اما از طرف دیگر با انجام سیستم تمرینی فول بادی، هر گروه عضلانی در هر جلسه با یک یا دو حرکت تمرین میبیند، بنابراین در تمرینات فول بادی شما به راحتی‌ میتوانید در هر زمان لازم، تغییرات متنوعی را ایجاد کنید.
به علاوه، اگر دچار آسیب دیدگی در یک گروه عضلانی خاص شوید، در سیستم فول بادی راحت تر میتوانید حرکات تشدید کننده مصدومیت را حذف و با حرکات بهتری را جایگزین کنید.
اما در یک تمرین اسپلیت، اگر یک گروه عضلانی اصلی‌ دچار آسیب دیدگی شود، این امر میتواند یک روز تمرینی را به طور کامل از شما بگیرد، بنابراین این امر قطعا میتواند برنامه شما را دچار پیچیدگی‌ خاصی‌ کند.

۶ . کاهش خستگی‌ سیستم عصبی مرکزی

ششمین مزیت سیستم تمرینی فول بادی، استرس کمتر روی سیستم عصبی مرکزی بر مبنای هفته به هفته می‌باشد. هر زمان که شما با وزنه کار می‌کنید، این امر استرسی را روی سیستم عصبی مرکزی وارد می‌کند. مهم نیست که جلو بازو هالتر انجام میدهید یا اسکات، به هر حال سیستم عصبی مرکزی شما تحریک خواهد شد.
هنگامی که شما به طور مداوم سیستم عصبی مرکزی خود را تحریک کنید، در نهایت این سیستم نیز خسته شده و توانایی شما در لیفت وزنه‌ها در هر جلسه کاهش میابد.
تنها راه برای جلوگیری از رخ دادن این امر این است که استراحتی‌ کامل به سیستم عصبی مرکزی خود از تمرینات دهید، که با انجام تمرینات فول بادی، انجام چنین کاری کاملا امکان پذیر است.
آن روز استراحت بین جلسات تمرینی در سیستم فول بادی، واقعا تاثیر به سزایی در ریکاوری بهتر سیستم عصبی مرکزی دارد، بنابراین اگر جدایی از کاری که انجام میدهید، به سرعت شروع به خسته شدن می‌کنید، این امر شاید نشان دهنده این باشد که شما میبایست به سیستم تمرینی فول بادی روی بیاورید.

۷ . ایده آل برای تمرینات خانگی

اگر شخصی‌ هستید که در خانه تمرین می‌کنید، تمرینات فول بادی واقعا میتوانند گزینه خوبی‌ باشند. در اغلب موارد، هنگام تمرین در خانه، گزینه‌های ما در مورد تجهیزات تمرینی محدود می‌باشد، بنابراین تمرینات فول بادی در این زمینه کاملا متناسب هستند، زیرا این تمرینات در مجموع نیازمند تجهیزات مختلف کمتری هستند، که این امر شما را قادر میسازد تا حتی با یک جفت دمبل بتوانید جلسه تمرینی خود را انجام دهید.
از دمبل می‌توان برای انجام حرکاتی نظیر لانج، ددلیفت، پرس سینه، پرس سرشانه، زیربغل دمبل خم، نشر جانب، جلو بازو و پشت بازو استفاده کرد، و هنگامی که این حرکات با هم انجام شوند، میتوانند تشکیل یک تمرین فول بادی کامل را دهند.

تمرینات فول بادی

۸ . ایده آل برای چربی‌ سوزی بدنسازی بانوان

اگر به دنبال چربی‌ سوزی هستید، پس در اینجا نیز گزینه مناسب تمرینات فول بادی می‌باشد. هنگامی که برای چربی‌ سوزی در رژیم باشید، این یعنی‌ میزان دریافت کالری شما نسبت به حالت نرمال، کمتر شده است، که این یعنی‌ ظرفیت ریکاوری بدن نیز کمتر میشود.
علیرغم این حقیقت، شما همچنان برای جلوگیری از تحلیل عضلات در طول رژیم نیازمند تحریک بافت‌های ماهیچه ای حداقل دو بار در هفته هستید، بنابراین در این مقطع، قطع کردن کامل تمرینات اصلا گزینه خوبی‌ محسوب نمی‌شود.
تمرینات فول بادی میتوانند در قالب تمرینات چربی‌ سوزی به خوبی‌ استفاده شوند، زیرا آنها هر گروه عضلانی را حداقل ۲ بار در هفته به کار میگیرند، اما با این حال ریکاوری بدن را مختل نمیکنند.
این نکته بسیار مهمی‌ است، زیرا به دلیل عدم تمرین کافی‌ یا تمرین بیش از حد، احتمال تحلیل عضلات در طول رژیم بالا خواهد بود، بنابراین انجام یک تمرین فول بادی ۲ روزه میتواند تا حدود زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کند. شما برای دیافت برنامه فول بادی میتوانید به سایت مکملهای بدنسازی به نشانی https://mokamelhaa.ir مراجعه نمائید.