تعمیر لباسشویی خود را به چه کسی بسپاریم؟

اهمیت ماشین لباسشویی در نظافت منزل بسیار زیاد است و خراب شدن این وسیله می تواند باعث شود تا زمان چند برابری را صرف شست و شوی البسه نمود. تصور کنید حجم زیادی از لباس های کثیف و شسته نشده در سبد لباس هایتان وجود دارد و پس از  انتقال آنها به ماشین لباسشویی و زدن دکمه استارت، متوجه می شوید که دستگاه روشن نمی شود. در این لحظه تنها چیزی که به ذهنتان می رسد دستکاری لباسشویی و یا مراجعه به تعمیرکار است. گاهی ممکن است مشکل لباسشویی، توسط خود شخص برطرف گردد، به عنوان مثال امکان کار نکردن دستگاه به دلیل حجم زیاد لباس ها وجود دارد. وقتی دستگاه شما به هر دلیلی روشن نمی شود، اولین چیزی که به ذهنتان میرسد، پیدا کردن یک مرکز تعمیر لباسشویی است.

اما گاهی اوقات مشکل ماشین لباسشویی جدی است و نیاز به تخصص و تجربه در این کار دارد. تعمیر لباسشویی در این گونه مواقع باید به چه کسی سپرده شود؟ در این مقاله به مشکلات مختلفی که ممکن است در یک لباسشویی به وجود آید و این که در این گونه مواقع چه کاری باید انجام داد پرداخته شده است.

خرابی های رایج در ماشین لباسشویی

قطعات ماشین لباسشویی شامل قطعات مکانیکی و الکتریکی مختلفی هستند و هر یک به انجام وظیفه ای خاص در دستگاه می پردازند. هر یک از این قطعات ممکن است بر اثر عوامل مختلف قادر به عملکرد صحیح خود نبوده و نیاز به تعمیر داشته باشد. از جمله مشکلاتی که معمولا کاربران ماشین های لباسشویی در برندهای مختلف با آن مواجه هستند شامل موارد زیر می گردد:

سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

معمولا وجود کمی سر و صدا در هنگام شست و شوی لباس ها توسط لباسشویی کاملا طبیعی است. اما گاهی این سر و صدا به حدی افزایش می یابد که منجر به آزرده خاطر کردن اطرافیان و ساکنین ساختمان است. سر و صدای زیاد و آزاردهنده یکی از نشانه های خرابی ماشین لباسشویی است که باید در برطرف نمودن آن اقدامات لازم را انجام داد. برای تعمیر لباسشویی در این حالت، ابتدا باید ریشه مشکل را پیدا کرده و پس از آن به رفع آن پرداخت. برای پی بردن به مشکل دقیق، باید نوع صدا را تشخیص داد؛ چرا که انواع صداها در لباسشویی می توانند نشان دهنده خرابی قطعه ای خاص در دستگاه باشند.

به عنوان مثال صدای خر خر کردن نشان دهنده مسدود شدن مسیر تخلیه است که باید پیش از ترکیدگی لوله آن را برطرف کرد. صدای وزوز در ماشین لباسشویی می تواند به دلیل وجود جسم خارجی در پمپ باشد و صدای جیرجیر نیز ممکن است به دلیل مشکل در تسمه، فنرها، بلبرینگ و … باشد که می توان با تعویض تسمه ها، تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی و غیره این مشکل را برطرف نمود.

عدم تخلیه آب از ماشین لباسشویی

ممکن است مجاری تخلیه یا پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی مسدود شده باشد و به همین دلیل آب کثیفی که حاصل از شست و شوی لباس هاست قادر به خارج شدن از مخزن لباسشویی نباشد. تعمیر لباسشویی که قادر به تخلیه آب نیست کار چندان سختی به نظر نمی رسد اما انجام این کار نیاز به متخصص این امر دارد.

عدم چرخش مخزن لباسشویی

این مشکل از جمله ایرادهایی متداولی است که در انواع ماشین لباسشویی رخ می دهد و می توان با استفاده از راه حل های ساده و ارزان قیمت آن را برطرف نمود. ممکن است حجم لباس هایی که وارد دستگاه شده اند بیشتر از ظرفیت مخزن بوده و باعث شوند تا محفظه لباسشویی قادر به چرخش نباشد. در این صورت با کم کردن حجم لباس ها می توان دستگاه را راه اندازی کرد.

عدم آبگیری ماشین لباسشویی

از دیگر مشکلات متداولی که در ماشین های لباسشویی مشاهده می شود آبگیری نکردن دستگاه پس از روشن کردن آن است. خراب بودن میکروسوئیچ، باز بودن درب ماشین لباسشویی، قطع بودن سیم های هیدرواستات و میکروسوئیچ و غیره، از جمله دلایلی است که باعث می شود ماشین لباسشویی قادر به آبگیری نباشد.

روشن نشدن ماشین لباسشویی

دلایل مختلفی هستند که ممکن است باعث شوند ماشین لباسشویی روشن نشود. برای تعمیر ماشین لباسشویی که روشن نمی شود، باید موارد مختلفی توسط تعمیرکار چک شود. البته پیش از اقدام به هر کاری، باید اتصال برق را بررسی کرده و از برقراری جریان برق اطمینان حاصل کرد. باز بودن درب ماشین لباسشویی، خراب شدن برد لباسشویی و معیوب شدن قطعات مختلف دستگاه می تواند منجر به روشن نشدن ماشین لباسشویی گردد.

علاوه بر موارد گفته شده، مشکلات بسیار دیگری وجود دارند که ممکن است کاربران در هنگام کار کردن با ماشین لباسشویی، با ان مواجه گردند. برای تعمیر لباسشویی در برندهای مختلف، نیاز است تا افراد به نمایندگی های معتبر این دستگاه ها مراجعه نمایند. همچنین مراکزی وجود دارند که خدمات پس از فروش بسیاری از برندهای ماشین لباسشویی را انجام می دهند. تعمیر لباسشویی تکنیک سرویس پارس، از جمله مراکزی خدماتی در تهران است که انواع تعمیرات لباسشویی را با استفاده از کادر فنی و کاربلدی که دارد به مشتریان ارائه میدهد.

تعمیر لباسشویی در تهران

تعمیر لباسشویی تکنیک سرویس پارس خدمات خود را به تمام نقاط تهران ارائه می دهد. این مرکز به تعمیرات برندهای مختلف لباسشویی می پردازد. تعمیر لباسشویی سامسونگ، تعمیر لباسشویی ال جی، تعمیر لباسشویی بوش، برندهای ایرانی لباسشویی مانند اسنوا، الکترواستیل و غیره از جمله برندهایی است که این مرکز خدماتی به تعمیر آنها می پردازد.

همچنین انواع مدل های لباسشویی توسط این مرکز تعمیر می گردد. انواع تعمیرات در رابطه با عیوب مختلف ماشین های لباسشویی قدیمی، ماشین لباسشویی درب از جلو، لباسشویی های تمام اتوماتیک، تعمیر لباسشویی دوقلو و غیره از جمله مواردی است که می توان به این مرکز تعمیراتی سپرد و از نتیجه حاصله مطمئن بود.

جهت تعمیر لباسشویی تکنیک سرویس پارس تنها می توان با برقراری یک تماس با کارشناسان، از خدمات آنها در محل استفاده کرد.

تعمیرات لباسشویی در منزل

با توجه به این که زمان در زندگی پرمشغله امروز نقش مهمی را ایفا می کند، بسیاری از کارها به گونه ای انجام می شوند که کمترین مدت زمان برای آن صرف شده و افراد به امور مهم تر زندگی خود بپردازند. تعمیر لباسشویی و سایر لوازم خانگی نیز توسط مرکز خدماتی و تعمیراتی تکنیک سرویس پارس در منزل و در کمترین زمان ممکن توسط تیم حرفه ای و با تجربه انجام می گیرد. انجام تعمیر لباسشویی در منزل دارای مزایایی است که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • انجام تعمیرات لوازم خانگی مانند لباسشویی در منزل باعث می شود تا نیازی به صرف زمان برای مراجعه به تعمیرگاه وجود نداشته و تعمیرکار در محل مورد نظر حضور پیدا کرده و به عیب یابی و برطرف نمودن مشکل دستگاه می پردازد. به همین دلیل افرادی که شاغل بوده و یا مشغله های زیادی دارند، از این ویژگی استقبال کرده و زمان خود را مدیریت می نمایند.
  • از آنجایی که ماشین لباسشویی از جمله لوازم خانگی با وزن سنگین به شمار می رود، جا به جایی و حمل و نقل آن می تواند دردسرساز بوده و نیاز به صرف انرژی زیادی داشته باشد. در نتیجه تعمیر لباسشویی در منزل می تواند دردسر جا به جایی را حذف کرده و دستگاه به راحتی و در کمترین زمان ممکن تعمیر گردد.
  • با توجه به این که در هنگام تعمیر لباسشویی در محل، مشتری نیز در کنار تعمیرکار حضور دارد، می تواند انجام کار را از نزدیک مشاهده کرده و نتیجه قابل قبول تری را دریافت نماید.
  • در بسیاری از مواقع ممکن است مشکل لباسشویی پیچیده نبوده و با ترفندی ساده در محل برطرف گردد. اما در صورتی برای تعمیر لباسشویی، آن را از چندین طبقه جا به جا کرده و به تعمیرگاه حمل نمایید، امکان آسیب دیدن سایر قطعات نیز وجود داشته و در نتیجه نیاز به صرف هزینه های بیشتری جهت تعمیرات خواهد بود.
  • در نهایت تعمیر لباسشویی در محل باعث صرفه جویی در هزینه ها شده و نیازی به پرداخت هزینه برای جا به جایی دستگاه نخواهد بود.

آموزش تعمیر لباسشویی

بازار کار تعمیرات انواع لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی در تمام کشورهای دنیا بسیار پر رونق است و در نتیجه افراد بسیاری به ویژه جوانان جویای کار، به دنبال کسب مهارت در این حرفه هستند. خوشبختانه یاد گرفتن این مهارت ها کار چندان پیچیده ای نیست و آموزشگاه های بسیاری در سطح شهر وجود دارند که از مهارت آموزان جهت شرکت در دوره های آموزشی استقبال می کنند. شرکت در این دوره ها در صورتی که آموزشگاه مورد نظر از اعتبار بالایی برخوردار باشد، منجر به دریافت مدرک فنی و حرفه ای می گردد. این مدرک می تواند برای استخدام کارآموزان موثر واقع شده و به درآمدزایی آنها نیز کمک نماید. در این کلاس ها سرفصل ها به صورت جامع در اختیار کارآموزان قرار گرفته و در نهایت این افراد به راحتی قادر به ورود به بازار کار خواهند بود.

 آموزش تصویری تعمیر ماشین لباسشویی می تواند به افراد کمک بسیاری کرده و تاثیر زیادی در موفقیت در این حرفه داشته باشد. همچنین این افراد می توانند به عنوان کارآموز در مراکز تعمیراتی مختلف حضور پیدا کرده و مهارت های مرتبط به این حرفه را به صورت عملی و تجربی آموزش ببینند. در این آموزش ها افراد با تمام برندهای ماشین لباسشویی آشنا شده و نحوه عیب یابی دقیق آنها را فرا می گیرند. هر مدل ماشین لباسشویی در هنگام مواجه شدن با مشکلات مختلف، ارورهای خاصی می دهد که یک تعمیرکار حرفه ای باید با تمامی این ارورها آشنا باشد. پس از آموزش عیب یابی دستگاه های مختلف، نحوه تعمیر آنها و یا تعویض قطعات مختلف به مهارت آموزان آموزش داده می شود.

سفارش های آنلاین برای تعمیرات ماشین لباسشویی

برای دریافت خدمات تعمیرات انواع ماشین لباسشویی افراد می توانند به صورت آنلاین و اینترنتی فرم درخواست تعمیرات را تکمیل کرده و منتظر تماس مشاوران باشند. در صورتی که دستگاه نیاز به تعمیر داشته باشد، تعمیرکاران در اسرع وقت در محل حاضر شده و به انجام تعمیرات می پردازند.

تکنیک سرویس پارس نمایندگی تعمیرات ماشین های لباسشویی مختلف در تهران است. نمایندگی لباسشویی کندی، سامسونگ، ال جی، بوش و … به این شرکت واگذار شده و تمامی خدمات این ماشین های لباسشویی توسط این مرکز انجام می گیرد.

تعمیرکار ماشین لباسشویی

یک تعمیرکار ماشین لباسشویی برای موفقیت در حرفه خود باید در وهله اول از مهارت های فنی بالایی برخوردار بوده و بتواند مشکل سیستم را در زمانی کوتاه پیدا کند. انجام تعمیرات با کیفیت می تواند مشتریان را راضی نگه داشته و آنها را به مشتری ثابت تبدیل نماید.

از آنجایی که در این حرفه، تعمیرکاران به صورت مستقیم با افراد مختلف روبه رو می شوند، نیاز است تا از لحاظ اخلاقی در سطح بالایی قرار داشته و اصول مشتری مداری را رعایت نمایند. صبر و حوصله زیاد، توانایی حل مشکلات در زمانی کوتاه، پاسخگویی به مشتری، خوش قول و قابل اعتماد بودن از ویژگی های یک تعمیرکار حرفه ای است.

همچنین با توجه به این که ماشین های لباسشویی روز به روز پیشرفته تر شده و تکنولوژی های جدیدی وارد آنها می گردد، لازم است تا تعمیرکاران این دستگاه ها در رابطه با فناوری های جدید اطلاعات کافی را کسب نموده و نسبت به تعمیرات آنها آگاهی داشته باشند. در واقع به روز بودن در این حرفه نقش مهمی را در کسب موفقیت ایفا می کند.

در بسیاری از مواقع ممکن است نیاز باشد تا تعمیرکاران چندین ساعت بدون وقفه مجبور به کار کردن باشند و به همین دلیل توانایی بدنی نیز نقش بسزایی دارد.

یک تعمیرکار حرفه ای باید ابزار کار و تجهیزات مورد نیاز تعمیرات لباسشویی را به طور کامل داشته باشد و نحوه استفاده از آنها را بداند. چرا که ابزار کار عصای دست یک تعمیرکار به شمار می رود و ناشی بودن در هنگام کار کردن با آنها نشان از نابلد بودن و غیر حرفه ای بودن تعمیرکار است.

در نهایت باید گفت که در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی در لباسشویی، به هیچ عنوان اقدام به انجام تعمیر لباسشویی به صورت خودسرانه نکرده و به دنبال یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه در این کار باشید. در این صورت است که می توانید دستگاه خود را با هزینه ای کمتر و سرعت و کیفیتی بالاتر تعمیر نمایید.