بهترین فرش ماشینی ساخت کدام استانهای ایران می باشد؟ فرش نگین مشهد هلال

ایران از کشورهای بزرگ تولیدکننده فرش از قدیم الایام بوده است و اولین فرش توسط تمدن ایران بافته شده است. فرش‌های ماشینی در چند شهر ایران تولید می‌شود از جمله مشهورترین شهرهای تولیدکننده در ایران می‌توان به شهرهای کاشان، مشهد، یزد و دلیجان که شامل استان اصفهان، خراسان، یزد و مرکزی است اشاره کرد. در این مطلب با عنوان بهترین فرش ماشینی ساخت کدام استانهای ایران می‌باشد به شما در انتخاب و خرید فرش ماشینی از کدام استان راهنمایی می‌کنیم؛ در ادامه با ما جهت مقایسه و معرفی بیشتر فرش‌های هر استان همراه باشید.

فرش ماشینی کدام استان بهتر است؟

به صورت کلی اینکه فرش ماشینی کدام استان بهتر است سوال اشتباهی است و برای اینکه بدانید چه فرش ماشینی بهتر است باید بدنبال کیفیت جنس نخ و کیفیت مواد اولیه استفاده شده در فرش توجه کنید. این سوال برای فرش دست بافت درست است که این بدلیل متفاوت بودن تعداد گره و نوع نقشه و آماده سازی آن می‌باشد ولی در فرش ماشینی که بافت آن توسط دستگاه‌های بافت فرش ماشینی انجام می‌شود به طور معمول جنس نخ در کیفیت نهایی تاثیرگزار است.

شهر کاشان بزرگترین تولیدکننده فرش ماشینی در ایران است و بدلیل وجود تعداد شرکت‌های فراوان در این شهر صنعتی، فرش کاشان را می‌توان پرتنوع‌ترین نقشه و رنگ آمیزی در بین تمامی فرش‌های ماشینی که در دیگر استان‌ها تولید می‌شود دانست. شهر مشهد نیز با قدمت بالایی جزء اولین تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران است و با داشتن فرش‌های با جنس نخ و الیاف بایر آلمان دارای کیفیت و لطافت بسیاری بالایی است ولی از نظر طراحی و رنگ بندی دارای تنوع بسیار کمتری در مقایسه با فرش کاشان است. شهر یزد نیز یکی دیگر از استان‌های تولید کننده فرش ماشینی در ایران است که بدلیل طراحی منحصربفرد و کیفیت و بافت خوب از معروفیت خاصی برخوردار است.

قیمت فرش ماشینی کدام استان ارزان‌تر است؟

قیمت فرش ماشینی یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید فرش است که در ادامه به شما بیشتر در مورد قیمت فرش ماشینی هر استان توضیحاتی را ارائه می‌کنیم. قیمت تمام شده به عوامل گوناگونی وابسته است که اگر خواسته باشیم به مهم‌ترین آن اشاره کنیم می‌توان به این نکته اشاره کرد که با توجه به الیاف استفاده شده در فرش ماشینی، شانه، تراکم و وزن فرش، قیمت تمام شده متفاوت هست و همچنین بعضی از فرش‌ها دارای تراکم‌های پایین تر یا شاید بالاتر باشند که در قیمت فرش تاثیر گذار است.

هرچه شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر باشد، قیمت فرش نیز بالاتر است و این رابطه مستقیم است. به طور مثال قیمت فرش 1500 شانه از قیمت فرش 700 شانه به مراتب گران تر است و این بدلیل استفاده از نخ ظریف تر در این فرش ماشینی است.

یکی دیگر از معیارهای تاثیر گذار بر قیمت فرش، طرح فرش نیز می‌باشد. این سوال به وجود می‌آید آیا قیمت فرش طرح افشان با قیمت فرش خشتی متفاوت است؟ به طور کلی خیر ولی اگر طرحی به صورت اختصاصی و  ثبت شده طراحی شده باشد به طور معمول از قیمت بالاتری برخوردار است.

به طور معمول فرش ماشینی کاشان به دلیل صادراتی بودن فرش آن دارای قیمت بسیار رقابتی در بازار فرش ماشینی است و علاوه بر آن دارای کیفیت درجه یکی نیز می‌باشد.

فرش ماشینی مشهد و یزد نیز بدلیل استفاده از الیاف بایر آلمان دارای قیمت بسیار بالایی در بازار نسبت به دیگر شهرها هستند و همچنین وزن فرش در این شهرها معمولا دارای وزن بیشتری است و مشتری مخصوص خود را دارد. به طور معمول قیمت فرش‌های مشهد و یزد به طور میانگین شاید تا 60% قیمت بیشتری برخوردار باشند.

با توجه به توضیحاتی که داده شد اگر بدنبال جدیدترین رنگ‌بندی و طرح‌ها هستید معمولاً فرش کاشان از نظر زیبایی و طراحی پیشرو در بازار فرش ماشینی است و از نظر قیمتی دارای قیمت مناسب و همچنین کیفیت بسیار بالا می‌باشد و بیشتر از الیاف ترک و الیاف وارداتی دیگر در تولید فرش‌های خود استفاده می‌کند.

خرید فرش ماشینی خود را چگونه انجام دهیم؟

خرید فرش ماشینی از جای معتبر یکی از دغدغه‌های خریداران فرش ماشینی است. با توجه به تولید فرش ماشینی در تنوع و کیفیت متفاوت انتخاب فرش یکی از مهم‌ترین تصمیمات می‌باشد بدلیل اینکه فرش کالایی نیست که بتوان آن را هر سال عوض کرد و نیاز به انتخاب درست دارد. در اینجا به شما پیشنهاد میکنیم که قبل از خرید فرش ماشینی حتماً در مورد آن اطلاعات کافی بدست آوردید.

به طور مثال اگر بدنبال فرش ماشینی با خاب زیاد هستید، فرش ماشینی 700 شانه یا 1000 شانه بهترین انتخاب هستند، شما با خرید فرش 1000 شانه یا 700 شانه می‌توانید از این فرش برای نشستن و استراحت کردن استفاده کنید و نگران نازک بودن یا قطر کم آن نباشید ولی در صورت نداشتن اطلاعات کافی شاید زیبایی فرش 1200 شانه باعث اشتباه در تصمیم‌گیری شما شود.

خرید فرش ماشینی به صورت نقدی و همچنین اقساطی وجود دارد که به طور معمول خرید فرش به صورت نقدی از تخفیفات بیشتری برخوردار است ولی در صورت خرید اقساطی فرش می‌توانید از مزایای این روش که خرید به صورت اقساط است و نیاز به پرداخت تمام فاکتور نیست استفاده کنید و فرش خود را خریداری و سپس شروع به پرداخت اقساط آن نمایید. یکی از شرایط خرید اقساطی بسیار خوب در بین شرکت‌های تولیدکننده فرش، شرایط اقساطی فرش ماشینی نگین مشهد هلال است که به صورت اقساط 36 ماهه بدون ضامن و پیش پرداخت است و شما از ماه آینده شروع به پرداخت اقساط آن می‌کنید.

خلاصه مطلب:

در این مطلب تلاش شد توضیحاتی مختصر در مورد این موضوع که بهترین فرش ماشینی ساخت کدام استانهای ایران می باشد؟ به شما بدهیم و اطلاعاتی در مورد ویژگی فرش های مختلف هر استان نیز ارائه نماییم در آخر این نکته حائز اهمیت است که فرش ماشینی که دارای نشان ثبت شده استاندارد، ضمانت محصول و ویژگی‌های مد نظر شما از یک فرش ماشینی است باشد می‌توان آن را فرش ماشینی مناسب و خوبی دانست.

در آخر در صورت نیاز به خرید اینترنتی فرش ماشینی و مشاهده جدیدترین فرش‌های ماشینی بازار می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فرش نگین مشهد مراجعه کنید و از شرایط خرید نقدی و اقساطی این شرکت استفاده نمایید؛ همچنین جهت اطلاع بیشتر از نحوه خرید و مشاوره و راهنمایی می‌توانید با واحد فروش این مجموعه با شماره تماس 09393618183 در تماس باشید.