بررسی خواص، مزاج و طبع روغن آرگان

امروزه استفاده از روغن‌ های گیاهی در سرتاسر جهان اهمیت فراوانی پیدا کرده؛ به‌طوری که می ‌توان انواع محصولات زیبایی و سلامتی با عصاره روغن‌های گیاهی را در بازار مشاهده کرد. با وجود روغن‌های گیاهی با کاربردهای بسیار مفید و مقوی، نیازی به استفاده از محصولات شیمیایی مضر نیست. روغن آرگان به نمایندگی از تمامی روغن‌های گیاهی در جهان، تمامی خواص موردنیاز افراد را تامین کرده و سلامتی و زیبایی را به آن‌ها هدیه می‌دهد.

با توجه به کاربرد روغن آرگان در صنایع مختلف، مطمئنا افراد به‌دنبال این هستند تا از هویت این روغن ناشناخته و خارق ‌العاده سر در بیاورند. این در حالی است که اکثر مردم نمی ‌دانند روغن آرگان از چه گیاهی به دست می ‌آید و چه خواصی برای مصرف‌ کنندگان دارد. در ادامه این مطلب، شما را با تمام خواص و مزاج روغن آرگان آشنا خواهیم کرد.

روغن آرگان چگونه به دست می ‌آید؟

یکی از رایج ‌ترین سوالاتی که کاربران در دنیای دیجیتال از کارشناسان می ‌پرسند، نحوه به دست آمدن روغن آرگان است. روغن آرگان در واقع با استخراج عصاره دانه‌های درخت آرگان به دست می‌آید و حاوی تمامی ویتامین‌ های تقویت ‌کننده مو و پوست است. البته درخت آرگان در هر منطقه ‌ای رشد نمی ‌کند و بخش عظیمی از درختان آرگان در کشور مراکش قرار دارند. از این رو این روغن، یک محصول گیاهی وارداتی ارزشمند به شمار می‌آید. به همین دلیل است که سرم موی روغن آرگان باکیفیت و ارزان قیمت در بازارهای ایران وجود ندارد.

روغن آرگان چه خواصی دارد؟

به علت تاکیدهای فراوان متخصصان و پزشکان پوست و مو در جهان راجع به خواص خارق ‌العاده روغن آرگان، دور از ذهن نیست که کاربران مایل به آگاهی از خواص این روغن قبل از خرید آن باشند. تقاضای فراوان روغن آرگان در کشور ایران باعث شده تا برخی روغن‌های گیاهی بی‌کیفیت و تقلبی در بازار عرضه شده و از ناآگاهی مخاطبان سوءاستفاده شود. برای اینکه با اطمینان خاطر اقدام به خرید روغن مرغوب کنید، در ادامه برخی از خواص روغن آرگان در اختیار شما قرار می‌گیرد:

·       محافظت از موها در مقابل حرارت شدید

یکی از رایج ‌ترین اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می‌شوند، استفاده مداوم از سشوار و اتوی مو برای خشک کردن موها است. از آنجایی که هر دو این دستگاه‌ ها حرارت زیادی به موها وارد می ‌کنند، آسیب ‌های ناشی از استفاده این دستگاه‌ها اجتناب ‌ناپذیر است. روغن آرگان از این اتفاق جلوگیری می‌ کند و یک لایه محافظتی در مقابل حرارت به وجود می ‌آورد. استفاده از روغن آرگان قبل از کشیدن سشوار یا اتو مو، سلامت موهایتان را تضمین کرده و جذابیت آن‌ ها را به حداکثر خواهد رساند.

·       خاصیت نرم کردن مو

بسیاری از افراد به دنبال خرید نرم ‌کننده‌ ای باکیفیت برای موهای خودشان هستند. خرید نرم‌ کننده شیمیایی و غیرگیاهی نه‌تنها کمکی به نرمی و لطافت موهای شما نخواهد کرد، بلکه ممکن است به موهای شما آسیب وارد کند. روغن آرگان بهترین نرم‌ کننده برای موهای شما است و هیچ ‌گونه ضرری برای موها ندارد.

·       درمان موخوره

از اصلی‌ ترین عارضه ‌هایی که موجب ریزش شدید مو می ‌شود و بسیاری افراد از این مشکل گلایه می‌کنند، موخوره است. روغن آرگان بهترین درمانی است که تا به ‌حال برای درمان موخوره کشف شده و امروزه تمامی متخصصان پوست و مو، استفاده از این روغن را به بیماران خود توصیه می‌ کنند.

·       تقویت‌کننده ریشه مو

درخت آرگان، توانایی بسیار خوبی در جذب املاح معدنی خاک دارد و روغن آرگان تمامی این ویتامین ‌ها و مواد مغذی را در خود جای داده است. وقتی شما آن را به موهای خودتان بزنید، در طولانی مدت متوجه تغییراتی مثبت و تقویت ریشه موهایتان خواهید شد.

·       تسکین دهنده و مرطوب کننده

بسیاری از افراد پس از مراجعه به آرایشگاه و اصلاح موی سرشان، به نوعی مرطوب ‌کننده و تسکین‌ دهنده پوست سر نیاز دارند. شاید در موارد بسیاری مشاهده کرده باشید که آرایشگر پس از اصلاح، از روغن آرگان برای تسکین دادن و از بین بردن التهاب پوست سر شما استفاده می ‌کند.روغن آرگان بهترین تسکین‌دهنده پوست سر است که تاکنون توسط متخصصان پوست و مو به بیماران معرفی شده و در این زمینه کاربرد فراوانی دارد.

·       رشد مجدد مو

امروزه ریزش مو یکی از عمومی ‌ترین مشکلاتی است که تمامی مردم در جهان، با آن دست‌ و‌ پنجه نرم می‌کنند. روغن آرگان نوعی محصول مقوی است که موها را وادار به رشد مجدد کرده و طروات و جوانی را به موهایتان باز می‌گرداند. مطمئنا اصلی‌ ترین دلیل ریزش مو، عدم آب‌رسانی کافی و نبود ویتامین ‌ها است که این مشکلات با وجود روغن آرگان به صورت کامل از بین می‌روند و فرد مجددا شاهد رشد موهای از دست رفته خود خواهد بود.

سرم مو چیست؟

سرم مو محصولی است که بیشتر بر سطح مو اثر می‌گذارد و علاوه بر مراقبت از موها، منجر به حالت پذیری آن‌ها نیز می ‌شود. سرم تقویت کننده مو با ایجاد یک لایه محافظتی دور ساقه مو، آن را در برابر آسیب ‌های مختلفی همچون عوامل محیطی، وسایل حرارتی و مواد شیمیایی محافظت می ‌کند.

با توجه به میزان مضر بودن مواد شیمیایی برای ریشه مو، تمامی تولیدکنندگان سرم مو در جهان سعی در استفاده از روغن‌ های گیاهی در محصولات خود دارند. می‌ توان گفت که روغن آرگان در صنعت تولید سرم مو، پرکاربردترین روغن گیاهی است و نقش اساسی در این صنایع برجسته دارد. در حال حاضر سرم مو روغن آرگان تولید شده توسط برندهای معتبر در تمامی فروشگاه‌ ها عرضه می ‌شود و در صورت تمایل می ‌توانید آن ‌ها را خریداری کنید. بر اساس نظر متخصصان پوست و مو، روغن آرگان به تنهایی می‌ تواند نیاز ساقه مو به انواع مواد مغذی و موردنیاز برای ترمیم را برطرف کند.

بهترین سرم مو روغن آرگان کدام است؟

روغن آرگان یکی از پرکاربردترین روغن ‌های گیاهی در جهان است. در این مطلب، خواص این روغن گیاهی را بررسی کرده و بهترین سرم مو حاوی این روغن را به شما معرفی کردیم. حال که می‌دانید روغن آرگان تا چه اندازه‌ای رشد و سلامتی موهای شما را بهبود می‌بخشد و زیبایی آن‌ها را به حداکثر می‌رساند، مطمئنا به دنبال بهترین سرم مو با عصاره روغن آرگان خواهید بود. در حال حاضر روغن مو پنتن بهترین انتخاب برای افرادی است که در کنار قیمت مناسب، مزایا و خواص این روغن را مدنظر قرار داده‌اند. با استفاده از این روغن مو، زیبایی موهای خود را به حداکثر برسانید.