استفاده شال و روسری در صنعت فشن جهانی

امروزه مد و فشن به تمامی کشورهای جهان سرایت کرده به نحوی که در کشورهای خارجی از شال  و روسری برای مد و فشن استفاده های مختلفی می شود. گزینه های زیادی وجود دارد که می توان گفت بر روی صنعت مد و فشن تاثیرات زیادی گذاشته اند. برای بسیاری از افراد انتخاب یک شال مناسب می تواند بسیار بحث برانگیز باشد. از شال و روسری استفاده های مختلفی می شود به عنوان مثال می توان به عنوان وسیله ای زینتی از آن بهره برد.

زنان حساسیت زیادی به شال و روسری هایی که می خرند نشان می دهند  و به جزئیات آن دقت زیادی دارند. با وجود اکسسوری هایی مثل روسری و شال می توان تغییرات زیادی در صنعت مد  و فشن ایجاد کرد.

اصول مد و فشن

مد و فشن به عنوان موضوعی مطرح می شود که تمامی افراد به آن علاقه خاصی دارند. فشن به سبک های خاصی از پوشش گفته می شود که در هر فصل نمایش داده می شوند. هنگامی که بحث از مد و فشن به میان آید، وسیله های زیادی هستند که به عنوان اکسسوری از آن ها استفاده می شود.

این اکسسوری ها در دنیای مد و فشن به عنوان عضوی جدایی ناپذیر شناخته می شوند. استفاده از شال و روسری به عنوان یک اکسسوری در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد.  موارد زیادی هستند که بر روی اجرای مد و فشن تاثیر می گذارند. به عنوان مثال برندی که معرفی انتخاب می شود، یکی از موارد مهم به شمار می رود.

ممکن است این تصور را داشته باشید که در کشورهای غیر مسلمان از روسری استفاده زیادی نمی شود، اما باید بگوییم در فصل های سر سال استفاده از یک شال مناسب می تواند در صنعت مد کارایی زیادی داشته باشد، چرا که تنها برای پوشش و حفظ حجاب از روسری و شال استفاده نمی شود.

برای ست کردن لباس ها امروزه از شال و روسری برند استفاده زیادی می شود. شال هایی که در سطح جهان مطرح هستند در صنعت مد اهمیت زیادی دارند و برای معرفی اکسسوری ها از برندهای محبوب استفاده می شود.

علاقه به برند های خاص می تواند به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای مد و فشن به شمار رود، علاقه به برندهای خاص می تواند می تواند نوع پوشش را برای استفاده از شال  و روسری تغییر دهد، اما به طور کلی می توان گفت استفاده از روسری و شال برای نوجوانان به عنوان حفظ حجاب یک وسیله زینتی خاص از اهمیت زیادی برخوردار است.

تاریخچه استفاده از روسری

استفاده از شال و روسری به زمان سلطنت مصر باستان بر می گردد. با توجه به گفته هایی که وجود دارد می توان گفت ملکه تفرتیتی در زیر کلاه خود از روسری های بافتنی عجیب استفاده می کرد. امروزه تصور افراد این است که از روسری ها تنها خانم ها استفاده می کند، اما باید بگوییم در قدیم مردان از روسری به عنوان عرقگیر استفاده می کردند.

حتی برای اینکه درجه نظامی خود را نشان دهند از روسری استفاده می کردند به نحوی که از اجساد سربازان 200 سال قبل از میلاد روسری هایی کشف شده است. با توجه به توضیحاتی که ارائه شد می توان گفت روسری  و شال یکباره به دنیای مد و فشن وارد نشده اند.

در قرن نوزدهم استفاده از شال های کشمیری رواج پیدا کرد و به صنعت مد راه پیدا کردند. طرح هایی که به بته و جغه معروف هستند بر روی این شال ها پدیدار شدند. بافنده های زیادی در شهر پیزلی وجود داشتند که می توانستند این شال ها را ببافند.

در زمان جنگ بافت لباس های مختلف به ویژه روسری یکی از وظایفی بود که بر عهده خانم ها و بافنده ها قرار داشت، اما امروزه از بافتنی تنها برای یک سرگرمی استفاده می کنند. کلاه های بافتنی که در گذشته وجود داشت در زمان جنگ می توانست جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

بعد از گذشت چندی که ابریشم به شرق وارد شده بود که بر اساس آن روش های تولید روسری ها هم با تغییراتی همراه بود. در این زمان برندهای مختلفی وجود داشتند که از شال و روسری به عنوان یک اکسسوری زیبا استفاده می کردند. در آن زمان برندهایی به نام لاندن و لیبرتی روسری های ابریشمی مختلفی را تولید می کردند که بسیار سبک و لطیف بودند.

در سال هایی که تازه جنگ تمام شده بود تولید این روسری ها با رنگ های زیبا و متفاوت می توانستند گرفتگی آن زمان را از یادها ببرد. خانه مد هرمس فرانسه در سال 1937 ابریشم های چینی را به بازار وارد کردند و از آن برای تولید روسری های ابریشمی پر نقش و نگار استفاده می کردند.  ابریشمی که از چین وارد می شود، از دوام بیشتری برخوردار بود.

روسری هایی که با ابریشم تولید می شدند حتی در گذشته در صنعت مد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بودند، به نحوی که برای خرید شال و روسری بیشتر مردم به سراغ این نوع از روسری ها می روند، اما لازم به ذکر است که بگوییم به دلیل نوع پارچه ای که برای تولید آن ها استفاده می شود از قیمت بسیار زیادی برخوردار هستند.

با توجه به موارد گفته شده در سال 1930 پارچه ای دیگری را به نام ریون وارد بازار کردند که از قیمت بسیار پایین تری برخوردار بودند. رفته رفته استفاده از این اکسسوری ها بیشتر شد، به نحوی که در سال 1940 از آن به عنوان وسیله یا تبلیغاتی استفاده می شد. روسری هایی که تولید می شوند و در صنعت مد و فشن قرار می گیرند از برندهای معروفی می باشند، همین علت ممکن است هزینه های بسیار زیادی را هم شامل شوند.