اجاره روزانه سوئیت و آپارتمان مبله در مشهد

 اجاره سوئیت مناسب در مشهد_نزدیک حرم

 اجاره سوئیت ارزان در مشهد

مشهد، مرکز استان خراسان رضوی، یکی از کلانشهرها و پایتخت گردشگری مذهبی ایران است. بر اساس آمار نفوس و مسکن در سال 1395، جمعیت این شهر حدود 3 میلیون نفر برآورد شده است و پس از تهران، پرجمعیت‌ترین شهر ایران به شمار می‌رود. وجود حرم مطهر امام رضا (ع) سبب شده که زوار بسیاری از اقصی نقاط ایران و سایر کشورهای شیعی‌مذهب به مشهد سفر کنند. اما رشد مراکز اقامتی، فرهنگی، تفریحی و… در مشهد باعث شده که استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی نیز در کنار گردشگری مذهبی، از دیگر علل سفر به این شهر باشد.

تاریخچه لغوی مشهد

مشهد در لغات به معنای «محل شهادت» است؛ وقتی حضرت امام رضا (ع) توسط مامون، خلیفه عباسی به خراسان دعوت و سپس به دست خود او به شهادت رسید، پیکر ایشان در خراسان به خاک سپرده شد. سال‌ها بعد، این محل در کلام شیعیان به «مشهد الرضا» به معنای «محل شهادت امام رضا (ع)» نام گرفت و در گذر زمان به اختصار مشهد خوانده شد.

گردشگری مشهد

حرم مطهر امام رضا (ع) باعث شده که مشهد یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای ایران باشد. با رشد گردشگری و افزایش سفر به این شهر، رفته رفته امکانات اقامتی و رفاهی نیز در آنجا رونق گرفت. امروزه می‌توان مشهد را یکی از بهترین شهرهای کشور از نظر مراکز خرید، تفریحی و اقامتی به شمار آورد. علاوه بر این‌ها، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و ادبی نیز از دیگر دلایل عمده سفر به مشهد به حساب می‌آیند. در این قسمت به برخی از این جاذبه‌ها اشاره خواهیم کرد.

سرزمین موج‌ های آبی

این مجموعه فرهنگی ورزشی، یکی از بزرگترین پارک‌های آبی سرپوشیده در خاورمیانه است. امکاناتی که در این مجوعه به کار رفته از استانداردهای بین المللی برخوردار است و قابلیت رقابت با پارک‌های آبی معروف در دنیا را دارد. سرزمین موج‌های آبی توانسته پای بسیاری از گردشگرانی را که به دنبال تفریح و ورزش‌های آبی هستند، به مشهد باز کند.

 اجاره روزانه آپارتمان مبله شیک در مشهد

آرامگاه نادرشاه افشار

مقبره نادرشاه افشار در باغی به مساحت 14400 متر مربع قرار دارد و یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی مشهد در سال‌های اخیر بوده است. بارزترین اثر در این مقبره، همان مجسمه نادرشاه است؛ در مجسمه، او با تبری در دست بر روی اسبی سوار است که روی دو پای خود ایستاده؛ در پشت سر نادر نیز سه فرد دیگر قرار دارند که گویی او را همراهی می‌کنند.

عمده شهرت نادرشاه افشار به خاطر برقراری نظم و ثبات به ایران پس از شکست صفویه از اشرف و محمود افغان است. او با سال‌ها تلاش و جنگ بی‌وقفه توانست باقی افغان‌ها را از ایران بیرون و مرزهای قلمرو خود را مشخص کند. نادر مشهد را به پایتختی خود برگزید و کلات نادری از دیگر آثاری است که از دوران او در استان خراسان به یادگار مانده.

مقبره حکیم ابوالقاسم فردوسی

حکیم طوس، ابوالقاسم فردوسی، بزرگترین شاعر حماسه‌سرای ایران در قرن چهارم هجری قمری، در زمان حکمرانی غزنویان در ایران می‌زیست. یادگار بزرگ او، شاهنامه است که به گفته خود 30 سال از عمرش را به پای آن گذاشت. او توانست بسیاری از داستان‌های اسطوره‌ای و حماسی‌ای را که به صورت سینه به سینه بین ایرانیان، خصوصا دهقانان طوس نقل می‌شد، در شاهنامه بازآفرینی کند.

طرقبه

یکی از محبوبترین و پربازدیدترین مناطق ییلاقی اطرف مشهد، طرقبه است. این ییلاق در 18 کیلومتری از شهر مشهد واقع شده که آب و هوای مطبوع آن، دلیل اصلی سفر به این ییلاق است. در طرقبه رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، باغ‌ها و مناظر دیدنی زیادی وجود دارد که همه به زیبایی طبیعی این ییلاق افزوده‌اند. یکی از بهترین تفریحات در طرقبه، قدم زدن در کوچه پس کوچه‌هاست و سالانه افراد زیادی برای همین تجربه قدم‌زنی، به این منطقه سفر می‌کنند.

 اجاره سوئیت مشهد

 برای اجاره کردن سوئیت در مشهد چه کار کنیم؟

یکی از دغدغه‌ های اصلی هر مسافری، اقامت در شهر مقصد است. دسترسی سریع به مراکز تفریحی، شیک و تمیز بودن فضا، قیمت مناسب و… از مهمترین ویژگی‌های یک مرکز اقامتی به شمار می‌رود. سایت اتاقک با فراهم آوردن سوئیت‌های مناسب و شیک جهت اقامت در شهر مشهد، توانسته این دغدغه را برای مسافران عزیز به حداقل برساند.

اگر قصد سفر به این شهر را دارید و به دنبال اجاره سوئیت در مشهد مقدس هستید، با مراجعه به سایت اتاقک به راحتی می‌توانید محل اقامت مورد نظر خود را انتخاب کنید و از اقامت خود در مشهد نهایت لذت را ببرید.