کاشی کاری برای افراد تازه کار

کاشی کاری خانه، راه خوبی برای ساخت ظاهری نو برای فضای آن می باشد. چه در حال کاشی کاری کف ورودی خانه باشید، بخواهید کمی رنگ به دیوار پیشخوان خود اضافه کنید، یا حمام و دستشویی خود را نوسازی کامل کنید، در هر صورت نصب کاشی توسط خودتان اصلا کار ترسناکی نیست. با در دست داشتن ابزار مناسب و برنامه ای درست، از کارهایی که از دستتان بر می آید شگفت زده خواهید شد. فقط کافیست این گام های ساده را دنبال کنید تا پروژه خود را به طرزی عالی انجام داده و عاشق آن شوید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی و سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کاشی کار در تهران باشید می‌توانید درخواست نصب کاشی و سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

ابتدا باید بدانید چه اندازه کاشی نیاز دارید، پس با دقت فضای مورد نظر را اندازه بگیرید و طول هر مربع را نیز مشخص نمایید. چون کاشی ها سایزهای متفاوتی دارند، در دست داشتن طول کلی مربع برای خریداری تعداد درست، ضروری است. برای جلوگیری از ایجاد اشتباه، ده درصد اضافه تر کاشی خریداری کنید.

برای داشتن نتیجه ای بهتر، در بخش مورد نظر تخته پشتیبان (اگر مکان مورد نظر حمام است نوع ضد آب آن) نصب کنید؛ این تخته سطحی هموار به وجود آورده و باعث می شود کاشی بهتر به سطح چسبانده شود. یک پوشش نازک از چسب یا مواد چسبنده دیگر (از تامین کننده کاشی خود سوال کنید استفاده از ماستیک بهتر است یا سیمان) و یا پیچ استفاده کنید. اگر در حال نصب کاشی رو کف هستید از زیرکار ضد آب استفاده کنید و کل بخش را پوشش دهید.

بخش مرکزی فضای مورد نظر را پیدا کنید، و با استفاده از تراز یک خط افقی و یک خط عمودی رسم کنید، تا بخش مورد نظر به یک مربع تبدیل شود.

زمانی که طراحی کاشی خود را مشخص کردید (از انجام برش های زیاد بپرهیزید و طراحی را در مرکز نگاه دارید)، از مرکز بخشی که علامت زدید شروع کرده و با استفاده از یک ماله لبه دار چسب را روی تخته پشتیبان و به یکی از مربع های ده متر مربعی بزنید. چسب را تا جایی که کاملا یکسان شود و درزها مشخص شوند پخش کنید، چرا که این درزها به چسبیدن درست کاشی کمک می کنند.

در مرکز مربع که کاشی ها را به صورت افقی نصب کردید، فشاری آرام به انها وارد کنید تا کاشی ها به چسب، چسبیده شوند. برای نتیجه بهتر، فاصله دهنده هایی را بین کاشی ها قرار دهید تا طرحی یکسان به دست آید. از یک مربع مسطح استفاده کنید تا کاشی ها حتما در یک راستا قرار گیرند. به اضافه کردن چسب و کاشی ادامه دهید تا به لبه خارجی محل مورد نظر برسید.

برای قطعه هایی از کاشی که بسیار بزرگ هستند، از یک کاتر عمودی یا اره مویی استفاده کنید تا برش هایی مستقیم ایجاد کنید. اگر کاشی به شکاف یا قطعه مرکزی برای سازگار شدن روزنه ها نیاز دارد، با استفاده از اره مویی و با دقت، برش جدا از دهانه ان ایجاد کنید.

اجازه دهید کاشی در طول شب باقی بماند. سپس، با استفاده از ماله، دوغاب را به کاشی بزنید. این کار را از گوشه ها شروع کرده و سپس به قسمت مخالف فضا برسید. حتما به اندازه کافی و به صورت یکسان از دوغاب استفاده کنید ، و مطمئن شوید تمام فضای موجود بین کاشی ها پر شود.

اجازه دهید دوغاب به مدت 30 دقیقه خشک شود. پس از خشک شدن اضافات آن را شسته و با یک اسفنج پاک کنید.

برای داشتن نتیجه بهتر، از یک درزگیر مخصوص کاشی استفاده کنید تا دوغاب توسط رطوبت لکه نشود.