چگونه ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کنیم ؟

این روزها که بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال حسابی داغ است احتمالا سوال های بی جواب بسیاری در ذهن تان ایجاد شده است که جوابش را نمی دانید. سوال هایی از قبیل اینکه ارزهای دیجیتال اصلا چه هستند؟ چگونه می توانیم آن ها را به یکدیگر تبدیل کنیم و از ابزارهایی مثل ماشین حساب ارز دیجیتال کمک بگیریم؟

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که پاسخ سوال های بالا را نمی دانید، جای هیچ گونه نگرانی نیست، در این مقاله از ارزینجا قرار است تمامی سوال های تان را پاسخ دهیم و شما را راهنمایی کنیم.

ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها چه هستند؟

در روزگاری که سرتیتر خبرهای ارزی بر پایه خرید آنلاین بیت کوین و ارزهای رایج دیگری مثل اتریوم و.. است، کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از اهمیت ارزهای دیجیتال در سیستم مالی امروزی بی خبر باشد.

نظام مالی قدیمی بر پایه پول های کاغذی و سیستم متمرکزی طراحی شده بود که در دست نهادها و سازمان های مالی قرار داشت و شما قادر نبودید تا بدون استفاده از واسطه یا خدمات بانکی، پول های تان را انتقال دهید یا کنترل آن را کاملا در دست بگیرید.

این نقطه دقیقا همان جایی بود که ارزهای دیجیتال به عرصه میدان پا گذاشتند. کریپتوکارنسی ها واحد های پولی دیجیتالی محسوب می شوند که اساس آن ها رمزنگاری های پیچیده با کمک قوانین ریاضی و برنامه نویسی های ویژه است.

در این نوع ارز خبری از پول های فیزیکی و کاغذی نیست و همه چیز دیجیتالی و در بسترهای آنلاین صورت می گیرد.

از ویژگی های مهم و اصلی کریپتوکارنسی ها غیر متمرکز بودن آن هاست که باعث می شود متفاوت تر و قابل اعتماد تر باشند. در سیستم های مالی از نوع غیر متمرکز، دارایی های شما در اختیار شخص ثالثی مثل بانک قرار ندارد و این سیستم توسط سازمان یا نهادهای دولتی اداره نمی شود بلکه صاحبان اصلی آن مردم هستند.

این امر باعث می شود که شما مشکلاتی از قبیل حفظ امنیت یا اعتماد به شخص سومی را نداشته باشید و بتوانید کنترل و اختیار دارایی و نقل و انتقال های تان را در دست داشته باشید.

تبدیل ارزهای دیجیتالی به یکدیگر

حالا که با مفهوم ارزهای دیجیتالی آشنا شده اید احتمالا اولین سوال تان چگونگی تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر است. به طور مثال شما این امکان را دارید که پس از خرید آنلاین بیت کوین، آن را به ارزهای رایج دیگری تبدیل کنید و از آن استفاده کنید.

برای انجام این امر شما دو راه دارید، یا باید از طریق صرافی برای تبدیل اقدام کنید یا از طریق کیف پول تان و به طور شخصی تبادل را انجام دهید.

این دو روش از نظر قیمتی هیچ تفاوتی باهم ندارند، زیرا در هر صورت کارمزد تبادل از شما گرفته می شود و فرقی ندارد که چه راهی را انتخاب می کنید.

اما در اقدام از طریق صرافی ممکن است مشکلاتی از قبیل امنیت سر راه تان قرار بگیرد.

تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر از طریق صرافی

برای اینکه بتوانید ارز مورد نظرتان را از طریق صرافی به واحد دیگری تبدیل کنید، در ابتدا باید حساب صرافی را شارژ کنید تا مبادله کننده بتواند مبلغ معادل را از آن بردارد و با واحد مورد نظر به شما برگرداند، در حقیقت همین بخش است که می تواند برای تان دردسر درست کند.

حتما در بین اخبار ارزهای دیجیتال شنیده اید که حساب برخی صرافی ها هک شده است و برخی کاربران موجودی حساب شان را از دست داده اند. بنابراین تا حد امکان پیشنهاد می شود که به صرافی های مطمئن مراجعه کنید و علاوه بر آن پولی که به حساب انتقال می دهید را مدت زیادی نگه ندارید و هر چه سریع تر کار تبادل را انجام دهید.

. در لیست زیر اسامی برخی از صرافی های امن را تهیه کرده ایم تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.

لیست صرافی های ایمن برای تبادلات ارز دیجیتال

  1. binance (بایننس)

صرافی بایننس یکی از معروف ترین صرافی هایی است که احتمالا نام آن را بارها دیده یا شنیده اید. همین آمار بالای محبوبیت در بین کاربران می تواند اثبات کننده امنیت این صرافی باشد و شما می توانید بدون نگرانی برای تبدیل ارزهای تان اقدام کنید.

  1. coinbase (کوین بیس)

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که این صرافی را به یک صرافی محبوب تبدیل کرده است، کارمزد معقولی است که در ازای تبادلات از شما می گیرد. بنابراین شما می توانید در عین استفاده از فضایی امن برای تبدیل ارز، از این ویژگی مثبت هم برخوردار شوید.

  1. bittrex (بیترکس)

بیترکس یک صرافی با تنوع بالای ارزی است که به شما این امکان را می دهد که ارز مورد نظرتان را با بیش از 250 ارز دیگر مبادله کنید. در صورتی که مدت شارژ حساب تان در این صرافی کوتاه باشد می توانید به عنوان یک صرافی امن از آن استفاده کنید.

  1. kucoin (کوکوین)

کوکوین هم از دسته صرافی هایی است که می توانید برای تبدیل ارز به آن مراجعه کنید.

تبدیل ارزهای دیجیتال با استفاده از کیف پول

برای جلوگیری از مشکلاتی که در بالا ذکر شد شما می توانید تبادل را از طریق کیف پول تان انجام دهید. اما لازم است بدانید که این امر در صورتی امکان پذیر است که کیف پول شما از صرافی داخلی پشتیبانی کند.

بنابراین زمانی که کیف پول انتخاب می کنید باید حواستان باشد که اگر قصد دارید با ارزهای مختلفی کار کنید یا آن ها را به هم تبدیل کنید، کیف پول تان قابلیت صرافی داخلی داشته باشد تا بدون هیچ مشکلی همه مراحل لازم برای اجرای عملیات و تبدیل ارزها را به خودی خود انجام دهید و نگران از دست رفتن سرمایه تان نباشید.

برای اینکه بتوانید کیف پول مناسبی انتخاب کنید، وبسایت صرافی ارزینجا لیستی از کیف پول هایی با قابلیت صرافی داخلی برای تان تهیه کرده است تا بتوانید به راحتی از بین آن ها انتخاب کنید.

کیف پول های معتبر با قابلیت صرافی داخلی

  1. کوینومی coinomi

اگر از دسته افرادی هستید که تازه با خرید و فروش ارزها و بازارهای مالی آن آشنا شده اید و صرافی های دیجیتال برای تان خسته کننده و نا آشنا هستند، می توانید از کیف پول کوینومی استفاده کنید.

چنجلی و شیفت شیپ از دسته صرافی هایی هستند که این کیف پول برای تان فراهم می کند تا بتوانید به راحتی برای تبدیل ارزها و خرید فروش آن ها اقدام کنید.

  1. تراست trust

این کیف پول در حال حاضر فقط برای کاربران اندروید در دسترس است و با استفاده از آن می توانید از طریق صرافی هایی مانند چنجلی، شیفت شیپ و و کوین بیس تبادلات ارزی تان را انجام دهید. خوشبختانه این کیف پول چند ارزی می باشد و شما از این نظر مشکلی نخواهید داشت.

  1. ادج edge

یکی دیگر از کیف پول های امن که قابلیت تبدیل ارزها به یکدیگر را داراست، کیف پول ادج می باشد که به علت همکاری آن با شیپ شیفت می توانید به راحتی از خدمات تبادل آن استفاده کنید.

  1. انجین engine

اگر در کنار قابلیت تبادل ارزی به دنبال ذخیره امن و آسان کریپتوکارنسی ها و توکن ها هستید انجین کیف پول مناسبی است که این قابلیت را به شما می دهد تا با استفاده از صرافی های مثل چنجلی، بانکور و کایبرنتورک تبادلات ارزی را در بستری امن انجام دهید.

نحوه تبدیل ارزهای دیجیتالی در کیف پول ها

ساز و کار کلی تبادلات در این کیف پول ها به شکل زیر می باشد که با توجه به هر کیف پول تنها مقدار جزئی تفاوت دارد:

  1. وارد قسمت exchange می شویم و صرافی داخلی مورد نظر (مثل شیپ شیفت یا چنجلی) را انتخاب می کنیم.
  2. واحد های ارزی مد نظر و میزان ارز مبدا را وارد می کنیم تا محاسبه انجام شود.
  3. در این مرحله اطلاعاتی از قبیل مقدار ارز نهایی و کارمزد آن به شما نمایش داده می شود.
  4. در مرحله آخر شما پسوورد کیف پول تان را وارد می کنید و گزینه تایید را انتخاب می کنید.

ارزهای شما با موفقیت تبدیل می شوند.

چگونگی اطلاع از قیمت ارزهای مختلف و ارزش آن ها

اگر در راه تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر قدم برداشته باشید احتمالا چیزهایی درمورد ماشین حساب ارز دیجیتال شنیده اید.

همانطور که می دانید هر کدام از کریپتو کارنسی های رایج امروزی، ارزش و واحد مخصوص خودشان را دارند که بر اساس آن ارزش مالی شان سنجیده می شود. یکی از راه هایی که می توانید بفهمید ارزش هرکدام بر اساس دیگری چقدر است، استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال است.

اگر از نحوه عملکرد آن اطلاعی ندارید مشکلی نیست، با ارزینجا همراه باشید تا هر آنچه را که لازم است در مورد ماشین حساب ارز دیجیتال بدانید به شما بگوییم.

ماشین حساب های ارز دیجیتال

این وسیله در واقع مبدلی آنلاین است که واحدهای ارزی مختلف را به هم تبدیل می کند. اگر با مبدل های ساده آشنا باشید می دانید که هرکدام از آن ها بخشی برای ورود واحد اصلی شما دارند که اطلاعات و میزان مربوطه را وارد می کنید و در بخش دیگری با تعیین واحد مد نظرتان می توانید نتیجه و مقدار تبدیل را ببینید.

ماشین حساب ارز دیجیتال هم به همین اساس کار می کند و کافی است مقدار و واحد ارزی مورد نظرتان را وارد کنید تا از ارزش آن ها بر حسب یکدیگر مطلع شوید.

نوع دیگری از این مبدل ها هم هستند که می توانند میزان سود و ارزش استخراج ارز هایی مانند بیت کوین را به شما اطلاع دهند تا در صورت ماین کردن آن بتوانید تخمین بزنید که به چقدر هزینه یا حتی برق احتیاج خواهید داشتید.

جمع بندی

برای وارد شدن به عرصه ارزهای دیجیتالی و استفاده از آن ها لازم است تخصص و اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید سرمایه های تان را حفظ کنید. امیدواریم که این اطلاعات برای شما کمک کننده بوده باشد.