شایع ترین علت طلاق در ایران از زبان وکیل خانواده و طلاق

از عمده‌ترین حس‌هایی که زوجین پس از طلاق با آن درگیر می شوند، تنهایی، رها شدگی، عدم اعتماد به نفس، خشم و… می باشد. طلاق یکی از پدیده‌های ناهنجار اجتماعی است که علاه بر درگیر کردن زوجین، اطرافیان آنها علی الخصوص فرزندانشان را نیز درگیر می کند.

طلاق یکی از امور حقوقی است که بسیاری از افراد دنبال یک وکیل خانواده خوب در اصفهان یا هر شهر دیگری هستند تا روند طلاق را پیگیری کند. قطعا زمانی که مسئله طلاق پیچیده میشود حضور وکیل خانواده یا بهترین وکیل طلاق اصفهان در روند کار می تواند خیلی موثر باشد .

بسیاری از کودکان هستند که پس از این که والدینشان طلاق گرفتند، دائما میان آنها جابجا می شوند، در درس‌های خود افت می کنند، توجه و تمرکز خود را نسبت به مسائل از دست می دهند و یا حتی ممکن است دچار افسردگی شوند.

در نتیجه برای آن که این معضل اجتماعی حل شود و آمار آن کاهش پیدا کند باید چاره‌ای اندیشیده شود. به طور معمول طلاق دلایل عمده و شایعی دارد و غالبا بر سر همان علت‌هاست که اختلاف ایجاد شده منجر به طلاق می شود.

با وجود آن که طلاق مسئله‌ای پیچیده است، ولی تا حدودی با شناخت شایع‌ترین علت طلاق و تلاش برای حل آن می توان به کاهش آمار طلاق کمک کرد. زمانی که زوجین در زندگی مشترک خود به مشکل بر می خورند، بهترین کار این است که با مشاور خانواده صحبت کنند و مسائل را میان خود با مذاکره حل نمایند تا بنیان خانواده حفظ شود.

اگر ساکن اصفهان هستید بهترین مشاور حقوقی خانواده اصفهان در موسسه حقوقی حامد امیری در خدمت شماست، اگر در شهر دیگری هستید می توانید از طریق تماس با شماره تلفن وکیل در اصفهان جهت دریافت مشاوره حقوقی اقدام نمایید.

تحقیقاتی که افراد و وکلای دادگستری در خصوص طلاق و شایع‌ترین علت طلاق داشته‌اند نشان از آن داشته است که دلایلی همچون انتخاب همسر به طور نادرست، عدم برخورداری از مهارت همسرداری، داشتن رفتار نامناسب و شرایط نابسامان اقتصادی از عمده‌ترین دلایل طلاق است. اما در ادامه شایع‌ترین علت طلاق را نام برده و کمی درباره آن صحبت خواهیم کرد.

شایع ترین علل طلاق و راههای پیشگیری از آن

حامد امیری وکیل دادگستری در اصفهان بیان می کند علت‌های زیادی برای وقوع طلاق میان زوجین وجود دارد.  در ادامه چند مورد از شایع‌ترین علت طلاق را نام برده و مختصرا درباره ان صحبت خواهیم کرد.

دخالت دیگران

از مهم‌ترین دلایلی که می توان برای طلاق میان زوجین نام برد، دخالت دیگران در زندگی مشترک آنهاست. زمانی که زن و شوهری کمی با یکدیگر اختلاف و بحث دارند، دخالت دیگران می تواند آتش خشم را میان آنها افزایش داده و بیشتر باعث تفرقه انداختن و کینه ورزی میان آنها می شود. خانواده‌ها و نزدیکان گمان می کنند که خوبی فرزند خود را می خواهند، در حالی که رفتار و گفته‌های آنها ممکن است باعث متلاشی شدن زندگی آن فرزند شود.

اختلاف طبقاتی

زن و شوهری که از یک سطح فرهنگی و مالی و سوادی نباشند در آینده حتما با یکدیگر به مشکل برمی خورند. البته نمی توان گفت که افرادی که در این زمینه‌ها با هم تفاوت دارند، خوشبخت نشده و به مشکل برخواهند خورد، اما شروع زندگی مشترک درحالی که میان زوجین اختلاف طبقاتی وجود دارد توصیه نمی شود.

داشتن اعتیاد

یکی از شایع‌ترین علت طلاق داشتن اعتیاد است. مواد مخدر می تواند بنیان خانواده و عشق و تعهدی که میان زوجین وجود داشت را نابود کند. بسیار وجود داشته و دارند زوجینی که یکی از آنها درگیر اعتیاد بوده و دیگری با صبر و شکیبایی جهت ترک کردن او و بهبود یافتنش کمک کرده استف اما گاهی فرد معتاد قادر به تحمل نبوده و مجددا به دامن اعتیاد باز می گردد. معمولا در این حالت است که طرف دیگر اقدام به طلاق می کند.

عدم شناخت کافی و دلبستن به عشق دوطرفه

از مهم‌ترین فاکتورهایی که وکیل اصفهان به آن اشاره می کند شناخت کافی زوجین از یکدیگر و وجود عشق و علاقه میان آنها در زمان ازدواج است. زمانی که زوجین پیش از ازدواج یکدیگر را بشناسند و با هم مراوده داشته باشند برای شناخت بیشتر، با آگاهی نسبت به اخلاقیات یکدگیر وارد زندگی مشترک می شوند از همین رو می دانند که در زمان اختلاف چه واکنشی باید نشان بدهند. البته بخش عمده اخلاقیات زوجین در زمان زندگی مشترک به دست می آید و زوجین باید با صبوری و برخورد منطقی سعی کنند که نقط قوت و ضعف یکدیگر را ارزیابی کنند.

تفاهم نداشتن

پنجمین مورد از شایع‌ترین علت طلاق تفاهم نداشتن زوجین بایکدیگر است. عدم تفاهم ممکن است مسائل مختلفی را در بر بگیرد، به عنوان مثال یک زن و شوهر ممکن است در سلایق، رویاها، اهداف و… با یکدیگر تفاهم نداشته باشند.

عدم وجود تفاهم میان زوجین حفظ زندگی مشترک را بسیار سخت می کند و احتمالا میان زوجین دائما بحث و اختلاف وجود دارد. بهترین کاری که زوجین در چنین حالتی می توانند بکنند این است که سعی کنند تا جای ممکن به خواسته‌ها و اهداف یکدیگر احترام بگذارند البته تازمانی که این خواسته‌ها و اهداف آسیبی به زندگی مشترک وارد نکند.

درک نکردن یکدیگر و عدم برقراری مکالمه

در صورتی که زن و شوهری نتوانند با یکدیگر صحبت کرده و از اختلافات و مشکلاتی که میانشان وجود دارد صحبت کنند تا به این طریق حل شود، روز به روز بر شدت مشکلات و اختلافات افزوده می‌شود تا جایی که دیگر تنها راه حل، طلاق خواهد بود.

مشکلات جنسی

از دیگر مواردی که شایع‌ترین علت طلاق محسوب می شود و وکیل طلاق در اصفهان به آن اشاره می کند نارضایتی جنسی و نداشتن رابطه جنسی سالم است. رابطه جنسی باکیفیت می تواند به علاقه و عشق زوجین بی‌افزاید و آنها را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

زمانی که زوجین از رابطه جنسی خود رضایت نداشته باشند روز به روز از یکدیگر دورتر شده و ممکن است زمینه‌ی وقوع طلاق و یا حتی فساد شود. می توان گفت که بر طبق آمار، طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی و نارضایتی جنسی زوجین از یکدیگر از اصلی‌ترین علت‌های طلاق است.

البته زوجین می توانند مشکلات خود در زمینه مسائل جنسی را به راحتی با یک سکس تراپ در میان گذاشته و از او مشورت بگیرند.

افزایش مشکلات اقتصادی

هرچقدر که مشکلات اقتصادی در جامعه افزایش یابد، بر زندگی مشترک و خانواده‌ها نیز تأثیر می گذارد و ممکن است حتی باعث فروپاشی آن شود. زمانی که زوجین نتوانند هزینه‌های زندگی را تأمین کنند اختلافات میان آنها افزایش پیدا می کند.

دلایل بسیاری می تواند باعث افزایش مشکلات اقتصادی و دامن زدن به اختلافات میان زن و شوهر شود به عنوان مثال اگر مردی اجازه ندهد همسر خود کار کند، اگر زنی هرچقدر هم که مرد تلاش کند ناراضی باشد، اگر مردی تنبل بوده و درست حسابی کار نکند و بسیاری موارد دیگر.

خیانت

از دیگر شایع‌ترین علت طلاق می توان به خیانت اشاره کرد. زمانی که میان زوجین عشق و علاقه‌ای وجود نداشته باشد، زمانی که آنها با یکدیگر احساس نزدیکی و صمیمیت نکنند، زمانی که در رابطه جنسی از یکدیگر رضایت نداشته باشند و موارد دیگر ممکن است زمینه ساز امر ناپسند خیانت شود.

البته وکیل اصفهان بیان می کند که منظور از خیانت این نیست که حتما یکی از طرفین با شخص دیگری رابطه جنسی برقرار کند، بلکه حتی اگر زن یا مرد در ذهن خود به دیگری فکر کنند و شخص دیگری را بجای همسر خود بگذارند خیانت محسوب می شود.

بالا رفتن سطح توقعات در روابط

و اخرین مورد از شایع‌ترین علت طلاق بالا رفتن سطح توقعات در زندگی و رابطه است. حامد امیری بهترین وکیل اصفهان می گوید از زمانی که فضای مجازی گسترش یافته و بسیار میان مردم همه گیر شده است و بسیاری از افراد بخشی از زندگی خود را در آن به اشتراک می کذارند تا سایرین نیز شاهد زندگی آن ها باشند اختلافات زیادی میان زوجین ایجاد شده است.

زیرا زن و مرد زندگی این افراد را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می کنند و حسرت زندگی آن ها را می خورند و زندگی آنان را با خود مقایسه می کنند. غافل از آن که آنهایی نیز که زندگی رویایی خود را در فضای مجازی به اشتراک میگذارند نیز به طور حتم مشکلات و درگیری‌هایی دارند اما انتخاب می کنند تا صرفا بخش خوب زندگیشان را به اشتراک بگذارند. بهترین کار این است که افراد دست از مقایسه زندگی خود با دیگران بردارد و برای بهتر کردن زندگی خود تلاش کند.

ازدواج هیچگاه آسان نبوده و نیست

زندگی مشترک یک چالش است و هر چالشی سختی‌های خود را دارد. به بیان حامد امیری وکیل خانواده در اصفهان زن و شوهر باید وقت برای شناخت یکدیگر گذاشته و تلاش کنند تا قلق اخلاقیات یکدیگر را بدست آورند و به این طریق بتوانند در زمان سختی واکنش خوبی از خود نشان داده و زندگی خوبی در کنار یکدگیر داشته باشند.

راه حل هر مشکلی طلاق نیست، بلکه صحبت کردن و گذشت کردن و صبوری کردن است. به جای طلاق تمام تلاش خود را بکار بگیرید تا زندگی مشترک خود را حفظ کنید.

وکلای دادگستری که در حوزه امور خانواده و طلاق کار می کنند باید وجوان داشته باشند و در زمان مراجعه یکی از زوجین به آنها، تلاش کنند تا مانع از فروپاشی یک زندگی مشترک شوند.

موسسه حقوقی حامد امیری در اصفهان، از بهترین وکلای طلاق در زمان مراجعه یکی از زوجین، تلاش می کند تا در وهله اول میان آنها صلح برقرار کند و طلاق را اولین راه حل نبیند، بلکه آن را به عنوان اخرین راه حل در نظر بگیرد.

از مطالب یاد شده در این مطلب می توان اینگونه نتیجه گرفت که حفظ بنیان خانواده از اصلی‌ترین مسائلی است که در جامعه باید به آن توجه شود. زیرا زمانی که خانواده از هم فروپاشیده شود، ممکن است زمینه قوع جرایم زیادی ایجاد شود.

زوجین باید تلاش کنند بدون آن که اجازه دهند دیگران در روابطشان دخالت کنند، با یکدیگر صحبت کرده و با این کار مشکلات خود را حل نمایند.

با این حال گاهی شرایطی رخ می دهد که دیگر هیچ راهی به جز طلاق پیش روی زوجین نیست. در چنین شرایطی موسسه حقوقی حامد امیری hamedamiri.com  می تواند مناسب ترین همراه شما در امور خانواده و طلاق باشد.