سه تا از محبوب ترین شهر های توریستی هند که ارزش دیدن را دارند

 

همانطور که می دانید کشور هند معروف به هفتاد و دو ملت می باشد و همانطور که می دانید به دلیل همین موضوع تعداد بسیاری در این کشور با یکدیگر زندگی می کنند و بیش از یک میلیار نفر در این کشور در حال زندگی هستند و به دو هزار اقلیت و قوم متفاوت با یکدیگر و نسبتا در ارامش در حال زندگی کردن می باشند. جالب است بدانید که چیزی در حدود دیست زبان مختلف در کشور هند به طور رسمی بین مردم ر حال سخن گفتن است. در این مقاله قصد داریم تا شهرهای معروف هند را برای شما معرفی کنیم زیرا این کشور دارای جذابیت های بیشماری می باشد.

شهر گوا

به گزارش سفر باتو یکی دیگر از شهر های بسیار جذاب و دیدنی کشور هند شهرگوا می باشد. شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی کشور هند می باشد که بخشی از بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا را در خود جای داده است. همچنین وسیع‌ ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار گرفته است که سبب می شود تا طبیعت بسیار زیبای این شهر مانند تپه‌ های بسیار سبز در کنار رودهای فوق العاده زیبا و همینطور نخل‌ های فراوان و سایر درختان گرمسیری باعث شده سالانه توریست های بسیاری به این شهر سفر کنند.

نکته ای که بسیار جالب است این است که  بهترین زمان برای سفر به این شهر ساحلی فصل زمستان می باشد زیرا در نیم کره شمالی و در نزدیکی خط استوا هوا کمی معتدل تر است. البته شلوغ ترین فصل نیز می باشد زیرا مسافران بسیاری که به این شهر سفر می کنند ولی در فصل بارندگی نیز گوا بسیار زیبا و دیدنی می باشد و از جاذبه های گردشگری گوا می توان به کلیسا ی بسیار قدیمی و دیدنی این شهر اشاره کرد. همچنین معبد شری مانگشی و قلعه مستحکم آگودا و کلیساهای قدیمی گوا ، ساحل ماجوردا اشاره کرد ، ساحل دونا پائولا که معروف به بهشت عشاق می باشد و هزاران هزاران جاذبه ی دیگر در این شهر می تواند برای شما خاطراتی بسیار جذاب و شنیدنی را برای شما به ارمغان  بیاورد.

همه چیز درباره شهر زیبای بنگلور

در یکی از آخرین نظرسنجی ‌ها در تور لحظه آخری ، این شهر بسیار زیبا به عنوان اولین شهر از کشور هندوستان که قابلیت زندگی زندگی کردن در آن وجود دارد انتخاب شد. در گذشته به خاطر وجود بخش های سبز متعدد و بسیار وسیع در این مجموعه به این شهر لقب بهشت بازنشستگان و باغ شهر هند را داده اند که از این نظر توانسته است بسیار مورد توجه مسافران و همینطور گردشگران قرار بگیرد. با تمامی این اوصاف این شهر در سال ‌های اخیر توانسته است توسعه بسیاری را تجربه کند و همین امر سبب شده است تا این شهر بسیار مورد توجه قرار بگیرد. در مورد شهری مانند بمبئی موردی وجود داردو آن هم نکته ای می باشد که ممکن است کمی ناراحت کننده باشد این است که با افزایش شهر نشینی در این شهر و کاهش فضاهای سبز شهری سبب شده تا این شهر به اندازه ای مانند گذشته سر سبز و جذاب به نظر نرسد. اما بنگلور همچنان نیز به اندازه ای بسیار زیاد فضای سبز و زیبایی دارد که بتوان آن را در فهرست جذاب ترین و سر سبز ترین شهرهای هند قرار داد. در حومه این شهر هنوز هم جنگل‌های سبز انبوه قرار دارد که تنفس در بنگلور را دلپذیر می کند و به طور کلی زندگی در آن را برای هرکسی دوست داشتنی و خواستنی می کند. جالب است بدانید که این شهر با داشتن مردمی علاقه مند به تکنولوژی سیلیکون ولی کشور هند به شما می آید و بسیاری از کسانی که در هند و شهر بنگلور زندگی می کنند این شهر زا به عنوان مهد تکنولوژی در نظر می گیرند.

جیپور

یکی دیگر از شهر بسیار جذاب و دیدنی شبه قاره هند شهر جیپور می باشد. فروشگاهخ هایی که فروش صنایع دستی و عتیقه در جیپور را انجام می دهند سبب شده اند تا حال هوایی بسیار مفرح و همینطور بسیار شاد در شهر پدید آید و بهترین مکان برای خرید سوغاتی‌ های جذاب و بسیار زیبای هندی ‌باشند. با ورود به جیپور خانه ‌های رنگی و سازه  های تاریخی شما را شگفت ‌زده خواهند کرد. پس چرا این شهر بسیار زیبا به شهر صورتی شهرت دارد دلیل این شهرت بیشتر به خاطر ساختمان ها و بنا هایی است منحصر به‌ فرد که در تمامی شهر به رنگ صورتی دیده می‌ شوند و گردشگران مشتاق را شیفته خود کرده است. در جیپور این امکان را دارید که از بنا های بسیار خاص و به یاد ماندی دیدن کنید، هاوا محل بنایی زنبوری شکل است که جنسی از سنگ و آجرهای صورتی دارد. این ساختمان در سال هزار و هفتصد و نود و نه با طرح جدا سازی زنان از مردان در تماشای جشن ‌ها و اعیاد ساخته شده است.