زیباترین نقاط آنتالیا که دیدنش را نباید از دست داد

آنتالیا  شهری در قسمت جنوب غربی ترکیه است و در کرانه آبهای مدیترانه واقع شده است. این شهر به دلیل وجود سواحل بسیار خوب با آبهای کم عمق و همچنین شن‌های روشن و طلایی مورد اهمیت گردشگران بوده و مقصد بسیاری از سفرها و تورهای تفریحی است. در این شهر انواع فعالیت‌های مختلف تفریحی و ورزشی صورت می‌گیرد که می‌توان به غواصی، کشتی رانی، ماهی گیری، فعالیت های مختلف آبی و خاکی اشاره کرد. از این شهر می‌توان به جزایر زیبای تفریحی مثل جزیره رودس در یونان سفر کرد. در آنجا اسکله‌های مختلف تفریحی برای اجاره قایق و کشتی وجود دارد. این شهر مراکز خرید مدرن دارد و شامل بخش قدیمی با بازارهای دیدنی می‌شود. گشت و گذار در این شهر بسیار مفرح بوده و می‌توانید در آنجا انواع سوغاتی‌های خاص و محلی را تهیه کنید. در بیرون این شهر می‌توان به مناطق زیبای طبیعی رفت و از طبیعت زیبای آنتالیا  لذت برد. اگر تور آنتالیا  را برای سفر خود در هنگام تعطیلات انتخاب کنید می‌توانید انتظار یک تجربه فراموش نشدنی را داشته باشید. باید بدانید که نقاط دیدنی بسیار زیادی در شهر آنتالیا  وجود دارد. می‌خواهیم چند مورد از دیدنی‌های این شهر را به شما معرفی کنیم که در تور آنتالیا  آنها را از دست ندهید و حتما به دیدنشان بروید. پس با معرفی نقاط دیدنی آنتالیا  با ما همراه باشید.

آنتالیا  مارینا

به گزارش سفر باتو یکی از بهترین نقاط دیدنی در شهر آنتالیا  که مورد توجه هر توریستی است منطقه آنتالیا  مارینا است. این منطقه یک خلیج بوده که انواع تفریحات و نقاط گردشگری در آنجا قرار گرفته است. می‌توانید در آنجا به انواع فروشگاه‌ها رستوران‌ها و کافه ها بروید و از مناظر زیبای خلیج مارینا لذت ببرید. در آنجا اسکله‌ای بسیار بزرگ و دیدنی با انواع کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی وجود دارد. این محل برای خرید و گشت و گذار بسیار عالی بوده و می‌توانید همواره در آنجا با برنامه‌های هنری و موسیقی زنده مواجه شوید.

قلعه آنتالیا

یکی از نقاط دیدنی تاریخی درون شهر آنتالیا  قلعه آنتالیا  است که در نزدیکی دریا و در محیطی بسیار زیبا و دیدین قرار گرفته است. این قلعه بسیار قدیمی بوده و ساخت آن به دوران ایرانیان باستان و زمان اشکانیان باز می‌گردد و در زمان اسکندر مورد بازسازی قرار گرفته است. این قلعه به دلیل بازسازی در دوران‌های مختلف تا به امروز پابرجا و سرپا مانده است و محلی بسیار عالی برای مشاهده طبیعت زیبای اطراف آنتالیا  است. آنجا شامل بخش‌های مختلف بوده و می‌توانید در انجا اشیاء قدیمی و نفیس را از دوران‌های مختلف تاریخی مشاهده کنید.

سواحل آنتالیا

آنتالیا  شامل سواحلی بسیار عالی بوده  در تور آنتالیا که از بهترین سواحل ترکیه محسوب می‌شوند. این سواحل شامل ساحل ایچملر، ساحل مرکزی شهر، و همینطور سواحلی مانند ساحل جزیره کلئوپاترا می‌شوند. در آنجا می‌توانید انتظار امکاناتی کامل را در سواحل این شهر داشته باشید. شن‌های آنجا روشن و نرم بوده و آب آنجا بسیار تمیز و شفاف است و برای آبتنی و فعالیت‌های هیجان انگیز آبی عالی است. انواع ورزش‌های مختلف را می‌توانید در سواحل این شهر انجام دهید.

منطقه دالیان آنتالیا

یکی از نقاط دیدنی در نزدیکی شهر آنتالیا  منطقه زیبا دالیان است که شامل یک رودخانه بسیار زیبا می‌شود و فضایی سرسبز دارد. در آنجا انواع فعالیت‌های ورزشی آبی انجام می‌شود و می‌توان اسکی روی آب در آنجا انجام داد. این منطقه شامل شهر باستان کائونوس است که منطقه ای بسیار دیدنی در آنتالیا  محسوب می‌شود. آنجا دارای روستا و مناطق بسیار عالی شامل رستوران‌ها و کافه‌های مختلف است. می‌توان به شکل زمینی یا از دریا به این منطقه سفر کرد.

جزیره کلئوپاترا آنتالیا

در نزدیکی شهر آنتالیا  چند جزیره بسیار خوب وجود دارد که یکی از بهترین این جزیره‌ها جزیره زیبای کلئوپاترا است که شامل سواحلی بسیار عالی و طبیعتی دیدنی می‌شود. این جزیره در زمان قدیم محلی برای تفریح مصریان بوده و می‌گویند کلئوپاترا برای تفریح به آنجا سفر می‌کرده است. این جزیره دارای یک منطقه قدیمی بوده که شهر باستان سدیر نام دارد. امکانات مختلف گردشگری در این منطقه قرار گرفته است و آنجا به دلیل اهمیت تاریخی و طبیعی مورد حفاظت است.

کوه های آنتالیا

دیگر جاذبه مهم شهر آنتالیا  کوه‌های آنتالیا  است که در کنار دریا قرار گرفته و در بالای این کوه‌ها مناظری بسیار زیبا را می‌توان دید. از فعالیت‌های ورزشی در این جزیره می‌توان به ورزش کوه نوردی و صخره نوردی در طبیعت زیبای آنتالیا  و در کوهستان این شهر اشاره کرد که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به این فعالیت حرفه‌ای است. در آنجا انواع گیاهان خاص و دیدنی وجود دارد و انواع موجودات مختف مثل پرندگان و پستانداران زیبا یافت می‌شوند. یکی از مناظر زیبایی که می‌توانید در این شهر مشاهده کنید مشاهده طلوع و غروب آفتاب در میان کوه‌های آنتالیا  است. در کوهستان‌های آنتالیا  می‌توان به غارها، آبشارها و مناطق دیدین مختلفی سر زد و از زیبایی‌های آنجا لذت برد. آنجا همچنین سفرهای مختلف سافاری با ماشین آفرود و موتور صورت می‌گیرد.