زیباترین مناطق ارمنستان از پارک ملی شیکاهو تا دریاچه آرپی

ارمنستان یک کشور زیبا و سرسبز و همینطور کوهستانی در شمال غربی ایران است. این کشور شامل بناهای تاریخی فراوان بخصوص کلیساها و صومعه‌های دیدنی بوده و از نظر تاریخی شهرها و نقاط دیدنی مهمی را شامل می‌شود. این کشور شامل مناطق کوهستانی بسیار زیادی می‌شود و کوه‌های معروفی را درون خود جای داده است که می‌توان به کوه آژداهاک و همینطور آراگاتس اشاره نمود. در مرکز این کشور دریاچه‌ها و رودخانه‌های فراوانی وجود دارد و روستاهای زیادی را شامل شده که مورد توجه گردشگران علاقه مند به طبیعت گردی قرار دارد. مهم‌ترین شهر ارمنستان ایروان یعنی پایتخت آنجا است که شامل جاذبه‌های مدرن و قدیمی متعددی است. در ادامه می‌خواهیم به بهترین نقاط دیدین در این کشور بپردازیم و آنها را به شما معرفی کنیم که در تور ارمنستان این نقاط را حتماً سر بزنید و آنها را از دست ندهید.

پارک ملی شیکاهو ارمنستان

به گزارش سفر باتو یکی از زیباترین مناطق دیدین در ارمنستان پارک ملی شیکاهو است که شامل صدها گونه مختلف از گیاهان زیبا می‌شود. در آنجا می‌توانید به پیاده روی و جنگل گردی پرداخته و از جاذبه‌های بسیاری در این پارک دیدن کنید. این پارک شامل چند بنا و ساختمان تاریخی هم می‌شود که می‌توان به صومعه و کلیساها اشاره کرد. آنجا در سال 2005 به پارک ملی تبدیل گشته و برای حفظ جانداران آنجا به یک منطقه حفاظت شده تبدیل گشته است.

پارک ملی دیلیجان ارمنستان

دیگر پارک ملی و منطقه حفاظت شده در قلب ارمنستان پارک ملی دیلیجان است. این پارک که در 2002 افتتاح گردیده است دارای جاذبه‌های فراوان طبیعی بوده و مناظری بکر و بسیار دیدنی سرسبز دارد. این منطقه شامل چشمه‌های آب معدنی بوده و رودخانه‌ها و همچنین آبشارهای فراوانی را شامل می‌شود. چندین صومعه تاریخی و زیبا در آنجا قرار دارد که می‌توان به صومعه موتاساوانک، صومعه گوشواناک و همچنین کلیساهایی مثل کلیسای آخنابات اشاره کرد. در آنجا رودخانه زیبای آگستو قرار دارد و همچنین رودخانه جتیک را می‌توان در کنار این پارک مشاهده کرد.

دریاچه آرپی ارمنستان

دریاچه آرپی بعد از دریاچه مشهور سوان دیگر دریاچه مهم و دیدنی در ارمنستان به حساب می‌آید. آنجا شامل جزیره می‌شود و جاذبه‌های مختلف گردشگری در آنجا وجود دارد. در کنار این دریاچه یک پارک وجود دارد که در آنجا می‌توانید به پیاده روی و مشاهده طبیعت سرسبز به همراه پرندگان زیبا بپردازید. اطراف این دریاچه پر از گیاهان زیبا بوده و مرغان دریایی در آنجا وجود دارند.

معبد گارنی ارمنستان

در نزدیکی استان کوتایک در تور ارمنستان کشور ارمنستان یک معبد قدیمی وبسیار زیبا وجود دارد که دارای معماری یونان باستان است. این معبد به شکل خوبی به جا مانده و از تخریب دور بوده است. آنجا توسط ایرانیان ساخته شده است و در زمان اشکانیان به دستور مهرداد سوم ساخت اش شروع شده است. این معبد بعد از انی توسط مسیحیان به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گرفته است. آنجا دارای طبیعتی زیبا بوده و در کنار یک رودخانه به نام رود آزات قرار دارد.

موزه ماتنادران ارمنستان

در شهر ایروان می‌توانید در خیابان مشتوت به موزه ماتنادران بروید که مهم‌ترین موزه در کشور ارمنستان است. این موزه دارای معماری زیبا با الهام از معماری مسیحی بوده و در روبروی آن تندیسی زیبا قرار داده شده است. در درون این موزه می‌توانید کتابها و نامه‌های بسیار قدیمی و دست نویس را مشاهده کنید که از مناطق اطراف پیدا و جمع آوری شده است. این موزه ساختمان اش در سال 1957 ساخته شده است و تماماً از سنگ است.

میدان جمهوری ایروان ارمنستان

از مهم‌ترین نقاط شهر ایروان ارمنستان میدان جمهوری است. در این میدان می‌توانید فواره‌ها و بناهای یادبود زیبا را مشاهده کنید و از باغ و گل‌های زیبای آنجا لذت ببرید. در اطراف آنجا ساختمان‌های دیدنی وجود دارد که هر کدام ساختمانی خاص است که می‌توان به گالری ملی ایروان، ساختمان وزارت دارایی ارمنستان، هتل لوکس و مجلل ماریوت ایروان و همچنین ساختمان دولت، اداره پست و دیگر ساختمان‌های دولتی را در آنجا مشاهده کرد که هر کدام دارای معماری زیبا هستند.

زوراتس کارر ارمنستان

یکی از نقاط بسیار جالب و باستانی در ارمنستان منطقه زوراتس کارر است که همانند استون هنج در بریتانیا به سنگ‌هایی ایستاده گفته می‌شود که در منطقه ای دشتی و سرسبز قرار دارند. آنجا بیش از 200 سنگ دیده می‌شود و بسیاری معتقد هستند که محلی بسیار قدیمی برای عبادت بوده است. در زمان دور مردم این منطق خورشید را الهه میدانستند و پرستش می‌کردند. در نزدیکی آنجا هم یک موزه از آثار باستان شناسی به دست آمده از آن مناطق وجود دارد.

صومعه خور ویراپ ارمنستان

در کشور ارمنستان صومعه‌ها و کلیسا‌های زیادی وجود دارند . یکی از تاریخی ترین صومعه‌ها صومعه خور ویراپ است. یکی از افراد مهم تاریخی ارمنستان به نام گریگوری قدیس در این صومعه زندانی بوده است. این صومعه دارای معماری سنتی و قدیمی بوده و با سنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد در اطرافش شناسایی می‌شود. در آنجا مراسم مختلف جشن و عروسی برگزار می‌شود.