جاذبه های دیدنی قشم از دره ستارگان تا جنگلهای حرا

غار خربس، ساحل طلایی

 

مجتمع تفریحی ساحل طلایی که به پلاژ سیمین قشم نیز معروف شده است ، اقامتگاهی منحصر بفرد در  کنار دریاست و دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی است . این مجموعه شامل هتل سه ستاره ، ساحلی زیبا و پاکیزه اختصاصی است . در این مجموعه علاوه بر امکان شنا در آبهای زلال و گشت و گذار در امتداد ساحل امکان تجربه انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی مانند جت اسکی و غواصی نیز برای گردشگران فراهم شده است .

غارهای خربس در فاصله ده کیلومتری از شهر قشم واقع شده که از مجموعه غار های تو در تو تشکیل شده است که با فرسایش خاک در طول قرنها پدید آمده است . این منطقه در گذشته پناهگاه بومیان  بوده و هنوز هم برخی از آن برای زندگی استفاده می کنند.

 

دره ستاره ها

 

به گزارش سفر باتو دره ستاره ها شاید اولین جایی باشد که به گردشگران این جزیره بازدید از آن پیشنهاد می گردد .  این منطقه چیزی بیش از دو میلیون سال قدمت دارد و بر اثر فرسایش شدید مناظری زیبا در آن خلق شده است که با دیدن آن لرزه بر اندامتان خواهد افتاد. دره ستارگان در نزدیکی روستایی به نام برکه خلف واقع شده و همانطور که اشاره شد از نظر زمین‌شناسی دارای قدمتی بسیار طولانی است .

خاک سست این منطقه و فرسایش شدید خاک اشکالی خیال انگیز را در این منطقه پدید آورده و همین طور با پا نهادن به این منطقه  صداهای عجیبی به گوش می رسد که البته دلیل علمی آن ورزش باد از درون حفره ها است اما  بومیان منطقه این اصوات را به نجوای اجنه نسبت می دهند و برای گردش در آن با تاریکی هوا بسیار وهم آلود و ترسناک خواهد بود.

 

جزایر ناز

 

جزایر ناز یکی دیگر از شگفتی های تور قشم است که به احتمال زیاد درباره آن  بسیار شنیده اید . جزایر ناز در واقع متشکل از دو جزیره است که با جزر آب به جزیره قشم وصل می ‌شوند و همراه با مد با درون آب فرو می رود . پس پیشنهاد می کنیم هنگام بازدید از این جزایر زمان مناسبی را انتخاب کنید تا شانس بازدید از این جزایر را بدست آورید .

اگر موقع رسیدن به محل جزایر ناز، آب دریا بالا باشد ، می‌توانید در سواحل آن گشتی بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید .

جزیره هنگام

 

جزیره زیبای هنگام  شانس تماشای دلفینها را پیش روی گردشگران می گذارد و گشت و گذار در سواحل زیبا و بکر آن تجربه ای منحصر بفرد خواهد بود. برای بازدید از جزیره هنگام می باید راهی اسکله شیب دراز یا کندالو شوید و از آنجا با کرایه کردن قابق خود را به این جزیره شگفت انگیز برسانید . پیشنهاد می کنیم برای دیدن دلفین‌ها در ماه‌های خنک سال به هنگام صبح زود راهی این منطقه شوید و حداکثر تا ساعت ده صبح خود را به اسکله شیب دراز برسانید.

جنگل حرا

 

جنگل های زیبا و شگفت انگیز حرا زیستگاه جانوران مختلفی است که در کمتر نقطه ای از این کره خاکی به چشم می خورد .

جنگل های حرا بخش زیادی از خاک این جزیره را به اشغال در آورده و به گونه اعجاب انگیز در آب شور رشد و نمو می نمایند و توانایی دارند آب شور را تصفیه و به آب شیرین تبدیل نمایند. حرا درختی است که که در عمق چند صد متری از دریا ریشه می دواند و همراه با جزر و مد قسمت بالایی آن پدیدار شده و دوباره به زیر آب فرو می رود.

برای گشت و گذار در میان این جنگل ها می بایست قایقی کرایه کنید و برای ساعتها از این طبیعت شکفت انگیز لذت ببرید .  همچنین روستاهای سهیلی یا هفت رنگو نیز در اطراف این منطقه قرار دارد که بازدید از آنها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

تنگه چاهکوه

 

تنگه چاهکوه یکی از اعجایب خیره کننده در جزیره قشم است و گردشگران بسیاری را برای تجربه ای تکرار نشدنی و هیجان انگیز به سمت خود می کشاند.  این منطقه در نود کیلومتری شهر قشم قرار دارد و با ورود به ان شاهد تماشای چاه های کم عمقی خواهید بود که توسط پیشینیان و برای جمع آوری و نگهداشت آب حفر شده است و دلیل اصلی نام گذاری این دره نیز وجود همین چاهها است .

پیشنهاد می کنیم برای لذت از این گشت و گذار فصول خنک تر سال را انتخاب نمایید تا بدون هراس از گرمای هوا بتوانید این منطقه اسرار آمیز و زیبا را تماشا کنید . در فصول گرم سال بعلت دمای بالا و تنگ بودن مسیرهای تو در توی این دره ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید  پس پیشنهاد می کینم قبل از حرکت با راهنمایی با تجربه مشورت نموده و آب و تجهیزات کافی به همراه داشته باشید .

بعد از تنگه چاهکوه میتوانید برای بازدید از غار نمکدان آماده شوید زیرا این دو منطقه در فاصله نسبتا کمی از یکدیگر قرار دارند.