بهترین سایت دانلود مستند

چکیده : اگر در سطح اینترنت برای دانلود مستند جستجو کرده باشید به سایت های مختلفی میرسید که اکثرا در زمینه فیلم فعالیت میکنند و در کنار آرشیو های فیلم و سریال، چند مجموعه مستند را نیز برای دانلود در اختیار کاربران قرار میدهند. اما جالب است بدانید سالهاست در ایران مجموعه ای بصورت کاملا اختصاصی روی فیلم های مستند کار میکند و نتیجه آن آرشیوی با بیش از 7000 فیلم مستند با دوبله و زیرنویس فارسی میباشد که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد.

اگر در سطح اینترنت برای دانلود مستند جستجو کرده باشید به سایت های مختلفی میرسید که اکثرا در زمینه فیلم فعالیت میکنند و در کنار آرشیو های فیلم و سریال، چند مجموعه مستند را نیز برای دانلود در اختیار کاربران قرار میدهند. اما جالب است بدانید سالهاست در ایران مجموعه ای بصورت کاملا اختصاصی روی فیلم های مستند کار میکند و نتیجه آن آرشیوی با بیش از 7000 فیلم مستند با دوبله و زیرنویس فارسی میباشد که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد.

تی وی مستند | بزرگترین آرشیو فیلم مستند دوبله فارسی

وب سایت تی وی مستند با آدرس اینترنتی TVmostanad.com از سال 1386 به همت جمعی از علاقه مندان به فیلم های مستند راه اندازی گردید. این وبسایت با هدف گردآوری فیلم های مستند در زمینه های مختلف فعالیت خود را شروع کرد و در طول حدود 15 سال گذشته، توانسته مجموعه ای بینظیر از کمیاب ترین مستندها را در زمینه های مختلف علمی، تاریخی، حیات وحش، گردشگری و … جمع آوری نماید.

دانلود مستند دوبله فارسی

فیلم های مستند روی این وبسایت به دو صورت در اختیار علاقه مندان قرار میگیرد:

1 – دانلود مستند

این بخش جذابترین بخش برای علاقه مندان به فیلم های مستند میباشد. کاربران با پرداخت مبلغی بسیار ناچیز میتوانند تمام مستندهای موجود در آرشیو این مجموعه را دانلود نمایند. این روش سریع ترین راه برای دسترسی به محتوای مورد نیاز کاربران است. انتخاب فیلم مستند > پرداخت > دانلود – فرایندی که کاملا خودکار و بدون لحظه ای معطلی انجام پذیر است و نیازی به انتظار برای تایید سفارش و ارسال لینک دانلود به ایمیل و … را ندارد.

خرید دی وی دی یا دانلود مستند؟

در سال های اول  فعالیت، سایت TVmostanad فیلم های مستند خود را مانند سایر فروشگاه های اینترنتی روی DVD ارائه میکرد. اما پس از مدتی با توجه به از رده خارج شدن دستگاه های پخش CD و DVD این مجموعه نیز ارائه سی دی های مستند را متوقف کرد و به عنوان اولین پایگاه دانلود فیلم مستند، با تهیه سرور اختصاصی اقدام به ارائه لینک دانلود مستند ها نمود. این کار برای کاربران نیز مزایای زیادی به همراه داشت که به برخی از آنها اشاره میکنیم:

  • هزینه سی دی و دی وی دی خام در روش جدید حذف میشد و همین مسئله باعث پرداخت هزینه کمتری برای کاربران میشد.
  • هزینه ارسال پستی در این روش حذف شده و کاربران با مبلغی بسیار ارزان تر به فیلم های مستند دسترسی پیدا میکردند.
  • کاهش زمان انتظار برای تحویل گرفتن مستندها، که در روش خرید لینک دانلود از چند روز به چند ثانیه کاهش پیدا کرد و کاربران میتوانستند بلافاصله پس از پرداخت، مستندها را دانلود نمایند.

سی دی مستند - دی وی دی

2 – ارائه فیلم های مستند روی هارد اکسترنال

برای برخی از کاربران که نیاز به تهیه تعداد بسیار زیادی از فیلم های مستند داشتند و از طرفی با محدودیت های در سرعت اینترنت یا حجم دانلود بسته های اینترنتی مواجه بودند، نیاز به راهکار جدیدی بود. سایت TVmostanad برای این دسته از مشتریان خود امکان ارائه فیلم های مستند روی هارد را فراهم نمود.

در این روش کاربران مستنندهای مورد نیاز خود را از لیست موجود روی سایت انتخاب کرده و همراه هارد اکسترنال یا سایر حافظه های جانبی برای دفتر این مجموعه ارسال میکنند. کارکنان مجموعه بلافاصله پس از دریافت هارد شروع به کپی کردن مستندها کرده و پس از پایان فرایند انتقال اطلاعات، هارد را به مشتری برمیگردانند.

دسته بندی های فیلم مستند دوبله فارسی روی سایت TVmostanad

تی وی مستند با دسته بندی مستند به مجموعه ها و زیر مجموعه های موضوعی، جستجو و یافتن فیلم های مستد را برای کاربران بسیار آسان کرده است. این سایت مستند دارای 6 دسته بندی کلی به شرح زیر میباشد:

فیلم مستند

مستند تاریخی و سیاسی

در این قسمت مجموعه ای بینظیر از بهترین فیلم های مستند تاریخی جهان که از شبکه های معروفی نظیر شبکه تاریخ History Channel , بی بی سی BBC و شبکه دیسکاوری Discovery Channel پخش شده اند را برای شما آماده دانلود کرده ایم.

مستند های تاریخی و سیاسی موجود در این لیست توسط شبکه تلویزیونی من و تو به زبان فارسی دوبله یا زیرنویس شده اند و برخی از آن ها ترکیبی از دوبله و زیرنویس فارسی هستند.

با توجه به محتوای فیلم های مستند تاریخی؛ این مستندها سانسور نشده اند و بدون حذفیات در اختیار شما کاربران گرامی سایت تی وی مستند قرار خواهند گرفت. اما چنانچه مستندی شامل صحنه های خشونت بار باشد این مسئله در ابتدای فیلم هشدار داده میگردد.

لازم به یادآوری میباشد فیلم های مستند سیاسی مربوط به ایران که توسط شبکه منوتو ساخته شده اند نظیر مستند انقلاب 57 , مستند شهبانو , مستند جشن های 2500 ساله و … از این سایت قابل دانلود نمیباشد.

اما فیلم های مستند تاریخی دوبله شده مربوط به ایران نظیر چهارراه تمدن , آغاز یک امپراطوری , هخامنشیان , تخت جمشید و … را میتوانید از این سایت دانلود نمایید.

مستد علمی

در این قسمت مجموعه ای بینظیر از بهترین فیلم های مستند علمی جهان که از شبکه های معروفی نظیر شبکه نشنال جئوگرافی National Geographic , بی بی سی BBC و دیسکاوری Discovery Channel پخش شده اند را برای شما آماده دانلود کرده ایم.

فیلم های مستند علمی موجود در این لیست توسط شبکه تلویزیونی من و تو و نشنال جغرافی به زبان فارسی دوبله یا زیرنویس شده اند و برخی از آن ها ترکیبی از دوبله و زیرنویس فارسی هستند.

با توجه به محتوای فیلم های مستند ؛ این مستندها سانسور نشده اند و بدون حذفیات در اختیار شما کاربران گرامی سایت تی وی مستند قرار خواهند گرفت. اما چنانچه مستندی شامل صحنه های نامناسب باشد این مسئله در ابتدای فیلم هشدار داده میگردد.

لازم به یادآوری میباشد مستندهای علمی دوبله فارسی پزشکی, فیزیک , فضایی, قصه ریاضی,  عجایب جهان و کهکشان ها و همه مستند علمی جدید در این بخش قابل دانلود میباشند.

برخی از پرطرفدارترین مستند های موجود در این مجموعه عبارتند از: مستند فضا, مستند جهان هستی, مستند چگونه ساخته شده, مستند کیهان, مستند کهکشان ها, مستند کاسموس, مستند کهکشان, مستند یک سنگ عجیب, مستند نجوم, مستند ذهن جستجوگر من دوبله فارسی و مستند زمین

مستند حیوانات و حیات وحش

مستند های حیات وحش زیادی از شبکه چهار سیما , شبکه مستند , تلویزیون من و تو و شبکه بی بی سی پخش شده اند. در این قسمت بهترین فیلم های مستند حیوانات جهان را برای شما جمع آوری کرده ایم تا با خیال راحت از جهت کامل بودن و کیفیت مناسب, اقدام به دانلود آن ها نمایید.

فیلم های مستند حیوانات آفریقا از شکار شیرها تا جنگ و نبرد آنها, شکار حیوانات نظیر حمله شیر به بوفالو و صحنه هایی حیرت انگیز از شکار شیر و تمساح و ببر تا مرگبارترین و کشنده ترین حیوانات کنیا و ساوانا و سنگتی و دیگر مناطق بکر آفریقایی را در این مجموعه تماشا کنید!

در مجموعه مستند های حیات وحش تی وی مستند, علاوه بر آفریقا شما را با زندگی آبزیانی چون انواع نهنگ و کوسه و ماهی و … در اعماق اقیانوس ها و دریا های جهان تا حیات شگفت انگیز پرندگانی نظیر شاهین و عقاب و … در اوج آسمان ها آشنا خواهیم کرد.

مستند حیوانات و حیات وحش

مستند جهانگردی و گردشگری

مستندهای گردشگری، دنیایی عجیب ولی دوست داشتنی هستند که ما را با خود به دل هر اقلیم و آداب و رسوم آن می‌برند. در واقع مستندهای گردشگری از زاویه دید متفاوتی هر منطقه را به چالش می‌کشند و ناگفته‌هایی را بیان می‌کنند که به راحتی و حتی در سفر به آن منطقه نمی‌توان فهمید و دانست! گردشگری یکی از موضوعات بی‌نهایت جذابی محسوب می‌شود که هر مستندسازی را برای یکبار هم که شده شیفته و شیدای خود کرده است. همین موضوع یکی از دلایل اصلی تنوع در مستندهاست.

چرا باید مستندهای گردشگری ببینیم؟

  1. مستندهای گردشگری حاوی اطلاعاتی هستند که در گوگل نمی‌توانید پیدا کنید!
  2. اگر قصد سفر به شهر یا کشوری را دارید که تا به حال به آن سفر نکردید، فیلم های گردشگری و مستندها می‌توانند بهترین راهنمای شما باشند.
  3. مستندها، داروی آرامش بخشی هستند که شما روزمرگی شما را به چالش می‌کشند.
  4. مستندهای گردشگری، عموما راز و رمزی در دل خود دارند که بیننده را مدهوش می‌کنند.
  5. این مجموعه فیلم های گردشگری ، شما را با مدل‌های مختلف سفر رفتن آشنا می‌کنند.

مستند ماوراءالطبیعه و متافیزیک

فراطبیعی یا فراسرشتی یا ماوراء الطبیعی به مسائل یا پنداشته‌های جادویی، دینی یا نیروهای ناشناخته‌ای اطلاق می‌گردد که در شرایط عادی دریافتنی نباشند و تنها از روی آثارشان تشخیص‌پذیر باشند. «فراهنجار» واژه دیگری که گاه برای رساندن این معنی به کار می‌رود. سایت تی وی مستند مجموعه ای از مستندها درباره روح و جن، بیگانگان فضایی، دنیای پس از مرگ و … را در این بخش از آرشیو غنی خود جای داده است.

برنامه های تلویزیونی من و تو و سایر شبکه های پخش مستند

مهمترین و بزرگترین قسمت آرشیو این وبسایت را فیلم های مستند شبکه من و تو manoto تشکیل داده است. TVmostanad در لحظه نگارش این مقاله بیش از 7000 عنوان فیلم مستند در ژانر های مختلف در دل خود جای داده است.

برنامه های تلویزیونی من و تو و سایر شبکه های پخش مستند

یکی دیگر از شبکه هایی که فیلم های مستند زیبایی را تولید و پخش مینماید شبکه BBC میباشد. برخی از مستند های این شبکه در بین جوانان شناخته شده تر است نظیر مستند تخت گاز و یا مستند خانه با موضوع زمین و حیات وحش… برخی از مستندهای تاپ پخش شده از شبکه بی بی سی نیز در آرشیو تی وی مستند قابل دانلود میباشد.