معرفی بازی چشمک، بازی هیجان انگیز گروهی

 

بازی چشمک یک بازی گروهی و هیجان انگیز می باشد که تعداد افرادی که میتوانند در این بازی شرکت کنند از 4 تا 10 نفر می باشد. این بازی را به شما پیشنهاد میکنیم که در کنار دوستان و اعضای خانواده خود تفریحی شاد و سالم داشته باشید.

معرفی چشمک بازی:
یک بازی گروهی بوده که تعداد افراد در آن مطرح نمی‌باشد ولی معمولاً به صورت ۴ تا ۱۰ نفره انجام می‌شود.

وسایل مورد نیاز بازی چشمک:
به تعداد افراد شرکت کننده کارت یا کاغذ

قوانین بازی چشمک:
به تعداد افراد گروه تکه های کاغذ تهیه کنید؛ روی یکی واژه چشمک را بنویسید و و بقیه را خالی بگذارید. (می توانید به جای کاغذ از کارت های ورق استفاده کنید به صورتی که یکی از ورق ها حکم چشمک را داشته باشد و بقیه بی اثر باشند.) حال افراد به صورت دایره وار می نشینند، به طوری که هر کس به چشم های دیگر افراد تسلط داشته باشد.

 

سپس تمامی کاغذها را که از قبل تا زده شده است در مرکز دایره قرار داده و هر فرد یک کاغذ را انتخاب می کند. فردی که روی کاغذش عبارت چشمک نوشته شده موظف است به دیگر افراد چشمک بزند به طوری که فقط شخص مخاطبش متوجه چشمک زدن او شود؛ فرد چشمک زن به همین صورت ادامه می دهد تا فقط یک نفر باقی بماند. آن یک نفر بازنده بازی خواهد بود.

 

فردی که به او چشمک زده شده است باید برگه خود را در وسط دایره بیاندازد و با گفتن جمله کوتاهی نظیر «گرفتم» به دیگران بفهماند که به او چشمک زده شده و از روند بازی کنار رفته است.  فردی که می خواهد کاغذ خود را در وسط دایره بیاندازد نباید همان لحظه که چشمک به او زده شده این کار را انجام دهد، چرا که با این کار باعث می شود دیگر افراد متوجه شوند که چشمک دست چه کسی است.

 

خود فردی که چشمک را در دست دارد نیز باید در زمانی مناسب برای گمراه کردن دیگر افراد برگه خود را به وسط دایره انداخته و از روند بازی به ظاهر کنار رود. در صورتی که هر یک از افراد، مچ شخصی را که چشمک دست او است در حین چشمک زدن به شخص دیگری بگیرند، با گفتن جمله ای نظیر «دیدم» اعلام می کنند که چشمک دست چی کسی است. در این صورت فردی که چشمک دست او بوده بازنده بازی می باشد.

 

اگر در حین انجام بازی فردی برگه خود را بدون اینکه به او چشمک زده شود به وسط دایره بیاندازد، بازیکنی که چشمک دست او است اعلام می کند که چشمک دست من است و من به او چشمکی نزده ام و فردی که برگه خود را به زمین انداخته است، به عنوان بازنده معرفی می شود. در روند بازی افراد می تواند حدس بزنند که چشمک دست کدام فرد است، در صورتی که درست حدس زده باشند فردی که چشمک دستش بوده بازنده بازی است، و در غیر این صورت کسی که حدس اشتباه زده است، بازنده است.

 

شایان ذکر است افرادی که برگه های خود را به وسط دایره انداخته اند نیز باید کماکان در جریان بازی بمانند و به چشمان دیگر افراد نگاه کنند تا حدس زدن فردی که چشمک دست او است دشوارتر شود.

مجازات فرد بازنده:

مجازات بازی نسبت به بازیکنان و جنسیت آنان متفاوت می‌باشد، اما مجازات رایج برای این بازی تنبیه‌های گروهی بوده که برای بازنده تعیین می‌شود. تعدادی از مجازات هائی که در این بازی بکار می‌روند عبارتند از: کتک زدن دسته جمعی، قلقلک دادن دسته جمعی، جشن پتو، بو کردن جوراب بدبو، خوردن پیاز خام، خوردن لیوان آب (شور، تند و ..)، نوشتن جمله‌ای در حد ۵ کلمه یا کشیدن نقاشی (مثل گل) با قسمتی از بدن به دیوار (با پشت سر، پیشانی، با کمر یا باسن) که باید کل بدن به صورت یکپارچه تکان بخورد، جوجه فنگ کردن، غلتیدن، چرخیدن سریع به دور خود و هر چیز دیگری که بتوان به عنوان مجارات برای یک فرد بکار برد.

تبصره‌های بازی چشمک:
– تمامی قرعه‌ها باید به صورت یکسان بوده و هیچ‌کدام نباید دارای علامت یا رنگ خاصی باشد که آن را از دیگر قرعه‌ها متمایز کند.

– هیچ بازیکنی حق صحبت کردن در مورد قرعهٔ خود یا دادن نشانی ای که مشخص شود قرعه اش چیست را ندارد و در صورت انجام، آن بازیکن بازنده بوده و مجازات خواهد شد.

– هر بازیکنی که هنگام شروع بازی بیش از یک قرعه را بردارد بازندهٔ بازی بوده و باید مجازات شود.

– بازیکنی که چشمک دست او می‌باشد وظیفهٔ تعیین مجازات بازندهٔ بازی را به عهده دارد.
    قرعه‌ها در هر نوبت توسط یک نفر به مرکز دایره ریخته می‌شود که به آن مدیر بازی می‌گویند.

– در شروع بازی مدیر بازی نیز تغییر می‌کند و این تغییر نوبت برخلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام می‌شود.

– مجازات توسط مدیر بازی تعیین می‌شود به غیر از اینکه خود مدیر بازی، بازندهٔ بازی باشد که در اینصورت کسی که چشمک دست او بوده مجازات را تعیین می‌کند.

– اگر مدیر بازی بازنده شود و همچنین چشمک نیز دست او بوده باشد، مجازات توسط مدیر بعدی تعیین می‌گردد.