بیوگرافی ماندانا سوری

ماندانا سوری

بیوگرافی ماندانا سوری :
ماندانا سوری بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران که با سریال محبوب و طنز قهوه تلخ که به کارگردانی مهران مدیری در نقش قیصر السلطنه به شهرت رسید از پاییز سال 1388 درگیر بیماری سخت ام اس شده و زندگی این بازیگر رامختل کرده است. در ادامه8 با سایت روبکا همراه باشید

بیوگرافی ماندانا سوری:

ماندانا سوری متولد 6 شهریور سال 1364 در ایران و شهر تهران است. ماندانا سوری دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی است و بازیگری را از تئاتر شروع کرده است.

ماندانا سوری با سریال های طنز به جامعه معرفی شد و با سریال قوه تلخ پا به عرصه بازیگری گذاشت.

ورود به بازیگری:

بازیگر قهوه تلخ آموزش دیده کلاس های استاد سمندریان است. اولین نقشش را در تئاتر بازی کرد و به دلیل لحن خاص و بازی منحصر بفردش مورد توجه کارگردانان قرار گرفت و بیشترین همکاری را با مهران مدیری انجام داده و در اکثر سریال های این کارگردان و تهیه کننده دیده می شود.

عکس جدید از ماندانا سوری

فعالیت خوانندگی و تدریس بازیگری:

او در حوزه موسیقی هم فعال است و برای جمع بانوان خوانندگی می کند. او به جز خوانندگی و بازیگری، ورکشاپ و تدریس بازیگری هم داشته است.

ماندانا سوری و پدرش

بیماری ام اس ماندانا سوری:

ماندانا سوری در اینستاگرامش درباره بیماری اش نوشت: یک روزی از روزهای پاییز سال ۸۸ مهمون ناخونده‌ای برام رسید.

اول از دیدنش شوکه شدم و به‌شدت ناراحت، ولی از اونجایی که ما آدم‌ها به همه چیز عادت می‌کنیم کم‌کم دیگه باهاش دوست شدم. البته تو یک چارچوب خاص و یک جورایی باهاش خو گرفتم… الان ۹ ساله که این مهمون ناخونده با من لحظه به لحظه همگام و همراهه… نه اون خیلی سربه سر من می‌گذاره و نه من خیلی بهش گیر میدم… الان یکم باهم بحثمون شده که اینم شده نتیجه‌ش…، اما خوشحالم، چون از وقتی اومد خیلی باعث شد آدم عاقل‌تر و عمیق‌تری بشم، فرق خوب و بد رو از هم تشخیص بدم و از اتفاقات خوب لذت بیشتری ببرم و از کنار مسائل بی‌اهمیت ساده بگذرم و از همه مهم‌تر خودم رو عاشقانه دوست بدارم… پس باز هم شکر می‌کنم، چون از مبتلاشدن بهش، حقیقتا به این موضوع ایمان آوردم از هر اتفاق ناخوشایندی هم می‌شود نتیجه خوشایند گرفت و ازش لذت برد.

پ. ن؛ و جالب‌تر این‌که اسم این مهمان ناخوانده قدیمی با اول حرف اسم من و با اول حرف فامیلیم یکیه… البته به لاتین…

او به دلیل بیماری ام اس مجبور است که هر هفته یک آمپول آونکس تزریق کند که هزینه آن بیش از 2 میلیون تومان می شود و اگر این دارو مرتب استفاده نشود، وضعیت او وخیم می شود.

یکی از همکلاسی های او در مورد بیماری ماندانا سوری گفته است:
همکلاس سابق من و بازیگری که زمانی خنده به لب های مان آورد، حالا دارد توان حرکت را از دست می دهد و تهیه داروهای ام اس برایش روز به روز دشوارتر می شود. این را می نویسم که در روزهای بعد اگر خدای نکرده خبرهای بدتری رسید، کسی با ادعای بی خبری از وخامت حال او وجدان معذبش را آرام نکند. برای کمک به  ماندانا سوری همین حالا هم دیر است …

 ماندانا سوری و مهران مدیری

عکس های اینستاگرام ماندانا سوری

بیوگرافی ماندانا سوری

بیوگرافی نهال دشتی بازیگر جوان ایرانی + تصاویر

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا /robeka.ir